30 september 2008

Idag är det tisdag och jag ska åka till Åsele idag.. Sedan åker jag tillbaka till Vilhelmina på kvällen igen.. Känns lite drygt men de får lov att gå ann iallafall..! Man får ju iaf besök och då brukar de ju kännas lite roligare! Kommer bli kul att inte komma hem till en tom lägenhet efter skolan :) sedan att ha någon att äta middag med känns ju så klart också roligt! haha kommer nog surra ihjäl stackaren för det finns inge roligare att ligga å snacka om massa olika saker precis innan man somna!

Igår kväll var jag riktigt duktig och städade hela lägenheten, kändes jobbigt i början men sedan flöt det på ganska bra! Tvättade även mellan 18.00 - 22.00 så jag fick bort tvätten och köra den i torktumlare också! Kändes grymt skönt att bara lägga in kläderna i garderoben istället för att man ska hänga tvätt runt hela lägenheten bara för att man inte har så mycket plats inne på toaletten! Måste verkligen köpa en tvättställning så jag kan ställa upp den då jag tvättat! Det värsta med att bo nere på trissen nu mera är att de finns invandrare över allt ( ta det inte fel ) men dom kan skrämma en riktigt rejält med att tex följa en till lägenhetsporten när det är mörk och sedan att stå nere vid tvättstugan och föråden då man ska tvätta eller lämna grejer, vet inte riktigt va de gör där nere för dom är fan där jämt! Så jämt då jag ska tvätta så får jag ta upp mobilen och ringa åt marica, rätt kul egentligen för jag vågar inte gå ner om marica eller någonannan är i telefonen :P haha!

Så marica brukar få prata med mig när jag är på väg ner i tvättstugan, her in tvätten i tvättmaskinen och när jag går upp igen sen tar det 45 min innan tvättmaskinen är klar så då får jag ringa marica igen för att kunna hämta min tvätt ;) haha! Hon lär nog bli less på mig tillslut..! Men det är över ett år kvar av min skoltid så hon får härda ;p haha!

Imorse då jag skulle gå till skolan så hade jag först skickat 2 sms till marica för att se om hon var vaken, hann bli nervös att hon sov så hårt att hon inte skulle vakna och att när jag komme så skulle jag behöva väcka henne.. Men jag tänkte har hon inte skickat något svar på mitt sms innan ja kommit ut från trissen så skulle jag ringa henne! Jag tar min soppåse och börjar gå mot soprummet för att slänga in påsen, då jag kommit fram till de stinkade huset så sliter jag upp dörren och där på golvet ligger en turk på golvet på en hög jackor, jag bara slängde in påsen och stängde fort som attan dörren igen! Va fan sover man på golvet i ett soprum för?! Helvette han kan väl hyra in sig hos några andra turkar på området? Såg ju hemskt ut då han låg där på golvet, det var ju inte varmt i morse så jag kan ju bara tänka mig hur varmt det skulle varit inatt.. Hövva!!

Nä nu är det dax att försöka göra lite nytta!

Over and out..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu