7 december 2009

jösses nu äre december tillåmed..
tiden gå fort kan ja lova!

Helgen har gått ruskigt fort och jag önskar att den inte gått så här fort.. skolan är igång igen och i veckan gäller det att göra de sista rycken på skolarbeterna så man hinner färdigt innan jul.. hatar skolan å alla dessa uppgifter, tror banne mä att lärarna tycker det är roligt å lägga alla uppgifter i slutet på terminen, speciellt de extra jobbigt..
Man önskar ibland att man kunde ge igen på dem!
men men

tillbaka till helgen, på fredan åkte vi upp till Arjeplog och SnoX tävlingen, det var jag, pappa, Sven-y och mekgubben :) Tur man hade mekaniker med sig utifall det skulle hända något med maskinen ;P
Va dödligt nervös när vi komme fram och de tog ett bra tag innan jag kunde somna men de gick tillslut..
Lördan började bra med att man fick fara över 2 km för att anmäla sig, tog ett tag innan jag å Sven-y hittade dit och det kändes ju lite märkligt att köra skoter på vägen? men va ska man göra för att hitta då?
Men de tyckte jag faktiskt att dem kunde gjort lite bättre..
Men sedan så vare bara på med skydden och kläder för att vara startklar inför träningsvarven vi hade på oss..
Träningsvarven gick bra och ja hann memorera banan ganska bra faktiskt! Sedan vart det bestämmt att vi skulle hålla en tyst minut för Evelina innan vi tjejer körde första heatet.. De va hon värd så när vi tjejer körde in på starten så tog vi av oss hjälmarna¨å stod där på starten tillsammans under den tysta minuten.. sedan va racet igång!

Mitt första heat gick faktiskt riktigt bra, komme bra till i starten och komme upp på en 3:e plats som jag lyckades hålla i 2 varv MEN sedan började de bli moddigt på banan och lite is.. jag tappade helt fästet och tappade min placering totalt.. snacka om arg jag var.. så min nya investering blir en 44:as matta så ja kanske få ha kvar nå grepp..
2:a & 3:e heatet gick inte alls lika bra även fast jag va med i starten så tappade jag precis som i heat 1 fästet och lyckades aldrig få någon bra placering.. Tog mig ändå med nöd och näppe till finalstart där ja slutade som 10:a vilket inte va de jag strävade efter men..  man fick iaf ha roligt å de va hövve saken :)
Nästa tävling blir i STORUMAN den 27/12


Nä nu ska jag ta å göra nå vettigt!


Over and out...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu