7 mars 2009

nu är man hemma igen efter en dag i övik!
Vi for redan igår kväll för att slippa kliva upp så tidigt eftersom besiktning och anmälan var kl 07.00.. Ingen sovmorgon där inte!
Det började med att vi fick köra träning med pro open.. vilket inte direkt var speciellt givande utan man fick som mer passa sig för att inte bli överkörd? Hade iaf världs tur att jag inte vart påhoppad vill jag lova! hörde när jag landade på ett av hoppen att de var någonting som var efter mig, tittar upp och ser att de kommer en pro open förare flygande över mig, jag tar i bromsen och nästintill tvärnitar och tur var väl de! Han snuddade med sin matta just i min båge fram på skoter.. Hur tusan hade de sluta om ja inte tog på bromsen?
Men aja, vi körde 3 varv och sedan så vart de så att vi damer skulle få en ny träningsrunda eftersom träningen med pro open vart fel..
For ut och tyckte verkligen att de flöt hyffsat bra ändå, tills 2:a varvet...
Kom igenom kurvan och gjorde mig "iordnining" för hoppet, hoppa och insåg att det stod en skoter just nedanför! Då menar jag att den stod still med föraren på.. PANIK!
Började att vinkla skidorna och "tippa" skotern åt andra hållet för att inte ta ihjäl hela människan, som tur var så körde den iväg men när jag slog i marken så volta och jag och axeln for ur led...
Gjorde jävligt ont och fick hjälp av sjukvårdarna att dra tillbaka den..
När sjukvårdarna kom så började de ta av mig hjälmen å skulle he på nackkrage å ja ni vet allt men de ända jag fick fram var:
Äsch sån smäll vart de inte, de är ju axeln som är åt skogen!
Sjukvårdarna titta på mig och kände lite grann på nacken, kolla om ja kunde röra benen å andra armen osv..
Vid det här laget så vill jag lova att jag hade RUSKIGT ont och ville inte mer än att ha den tillbaka på en gång! Snälla som sjukvårdarna var så fråga de om jag vill ha morfin innan de skulle dra, nej svara så klart jag och de försökte övertala mig att de kunde ju kännas bättre.. Kände bara mer å mer hur ont de börja göra och tillslut sa jag:
Diskutera inte så jävla mycket! Dra bara!
Hahaha ja inte äre lätt men de fick tillbaka den iaf och jag fick min hjälm och mitt ena handtagsskydd i handen, fästet och hela alltet for men skotern var det inte en skråma på så de va bara in i depån, ta en värktablett, ta bort ena handtagsskyddet och ut å köra igen! Det kändes men va tusan jag har inte åkt 14 mil i onödan heller! Slutade som 5:a av 6 förare!

Måste bara passa på att säga Grattis åt Emma K, Jennifer N & Johanna K som vart top 3 idag! Men självklart också säga skit bra kört brudar för alla som var med!

Nu ska jag ta och lägga mig på soffan och bara finnas till!


Over and out...!

Kommentarer
Postat av: Idah

Tagga skola :S

2009-03-08 @ 09:40:53
URL: http://iidahjohansson.blogg.se/
Postat av: Idah

nä men just de :O ska hålla tummarna för dig :)

2009-03-08 @ 13:15:04
URL: http://iidahjohansson.blogg.se/
Postat av: Leia

Så läskigt :S

2009-03-08 @ 18:06:39
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Linnea

Det råkade bli så ;) Får se om intresset stiger senare så kommer Joel ta med mig på banan.. spännande!

2009-03-12 @ 09:42:21
URL: http://svenssonlinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu