22 februari 2010

ja nu ska jag ta mig lite tid och skriva om vad som hänt under helgen..
Hade som sagt tävling igår och jag bestämde mig efter många funderingar att skippa träningen på banan då jag tänkte att jag kan ju lyckas klanta mig.. inte speciellt ovanligt..
For till Lycksele på lörda eftermidda för att sova på banan, mycket skönare då man har besiktning så himla tidigt på morron!
Var och kollade banan på morron och den var verkligen gropig, hela banan var verkligen bara full av woopersh ( stavning på de.. haha! ) men vafasiken det skulle bli roligt å testa på den!
Träningen kändes bra, dock va de sjukt kallt men de skulle gå vägen!
Första heatet tampades jag lite grann och lyckades ta mig in på en 9 plats av 14 förare!
Taggade som fan på andra heatet och jag gick verkligen ut för att det skulle gå kanon..
Ligger väl hyfsat till och hade lite kamp med Jennifer och lyckas ta mig förbi henne då det som inte får hända, händer..
En woopersh är ganska " tvär " och jag får väl inte upp skidorna tillräckligt och det suger fast och blir dyng stop..
Känner direkt att fan där for axeln åt skogen, flyger över styret.. tänkte att ja kanske klarar av att ta mig imål iaf men så fort ja ska resa mig upp så bara snurrar de i skallen och jag inser att de ä lika bra å ligga kvar..  Hör hur det åker några skotrar förbi mig och ilskan blossar upp inom mig... VA FAN SKULLE DE HÄR VA BRA FÖR?!
Fick iaf hjälp av maria att dra tillbaka axeln så fort ja komme från banan men som sagt, de va 4 pers som hjälpte mig upp för de bara snurrade i skallen av smärtan från axeln..
Missade de poängen i det heatet och fick klara mig med de ynka 7 poängen ja fick från första heatet..
Slutade iaf totalt på en 12 plats av 14 förare för hela dagen, ganska ok ändå tycker ja..

Ringde mekanikern direkt och bad honom komma å hjälpa mig å kolla skotern då ja komme hem eftersom de är tävling till helgen igen och tur va nog att vi kollade skotern ordentligt..
Handtagsskydden va trasiga, hade tappat 2 fjädrar, transponder hållaren hade lossnar och kedjan i kedjehuset hade gått AV... IGEN!!!!!


Arg som jag vet inte vad vart jag men va skulle jag göra?
Vi bestämde iaf att vi skulle byta drev å kedja senare för de vart ganska sent...
Så ikväll ha vi bytt kedja och drev men har nu orginal så hur de kommer kännas i helgen vettigudarna men det är bara att gilla läget..
Sedan blire ny kedja och nytt drev.. kanon kul!

Tack iaf till mekgubben Fredrik som hjälpt mig att fixa allt nu så ja kan tävla i helgen! Du är guld värd vännen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu