10 januari 2009

nu ha man komme hem från östersunds resan..
Känner mig både nöjd och missnöjd med helgen faktiskt, med körningen alltså allt annat va helt ok :)
Ja körde 2 kval på lördan åsså 2 finaler på idag och de första heatet va faktiskt de bästa.
Komme in som 12 av 17 förare det första heatet vilket va kanon bra tycker jag! Va helt nöjd med det heatet och satsade verkligen allt för att återhämta mig så pass att ja skulle orka med att köra lika bra heatet efter å trött va ja vill ja lova, somnade i bussen under 30 mins pausen dom hade :P
Andra heatet va ja med bra i starten från början och de kändes verkligen bra då jag komme iväg MEN tydligen hade de blive tjuvstart så det va bara å vända om för att ännu en gång ställa sig på starten..
Denna gång va ja inte alls med lika bra och blev klämd mellan 2 st, sedan i andra kurvan så körde jag ihop med Jennifer och nån till, hörde ett litet konstigt ljud men brydde mig inte och tog mig loss och fick fullt upp med att jaga ikapp de andra som redan fått ett ganska bra försprång.
Komme in på 15 plats i det heatet och när ja komme in upptäckte vi att ja lyckats he sönder sidokåpan vid skidan typ..
variator skyddet som är längst mot plasten ha tryckts in å nästan tage i variatorn, kåpan hade tydligen tage i variatorn iaf för ja ha en rosa/röd fin rand på variatorn! haha!
Men de fixade min mekaniker direkt och sedan så vare färdig kört för mig för dagen eftersom mina 2 heat va klara..
Somnade halv 8 på kvällen och sov till halv 8 dagen efter och då vare bara å klä på sig och göra sig iordning för träningen :)
Finalerna gick ju hyfsat, inte lika bra som heaten men sånt få man leva med.. lyckades göra en vurpa och komme ganska så långt efter men komme iaf in på en 14 plats.
Sista final heatet gick  inte riktigt som ja tänkt men ja va både trött och mör i hela kroppen så nu ska de tränas lite mer så man orkar inför nästa sm kval :)
slutade totalt på en 15 plats i detta sm kval vilket är helt ok för ja ä ju inte sist iaf :)

Nä nu ska ja återvända till arbetet, ska till garaget och he upp lite klistermärken på bussen :)



Over and out...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu