25 juni 2010

jösses har tvättat idag så det känns som att jag har tvättat för ett helt år minst!
Kom till tvättstugan strax efter 11 imorse och skulle börja tvätta då jag inser att vafan maskinerna är ju redan igång?!
Kollade på tavlan över bokade tider och såg att någon hade slängt min lapp som jag satt upp och hett in sin tvättcylinder istället ( har ingen nyckel till min tvättcylinder än..) förbannad vart jag så jag sprang upp i lägenheten och skrev en ny lapp som jag satte upp på 16-21 tiden istället..
For hem igen sur som ett bi och vid tolv tänkte jag att jag skulle kolla om maskinerna fortfarande gick eller om den som hade bokat tvättat klart och ingen maskin var igång så jag, fullifan som ja va började tvätta och tänkte att jag kunde hänga in tvätten i torkskåpet eftersom torkrummet var låst..
gick kanoners och den sista tvätten som inte fick plats i torkskåpet eller i torktumlarn for jag med till mormor och morfar och hängde upp det ute..
Känns skönt att ha gjort bort tvätten nu faktiskt MEN jag har mycket kvar att göra ändå..
Städningen är fortfarande ogjord och den ska vara gjord innan kvällen är slut! Så det så!
håller på att sortera en massa papper men jag tänkte att jag kunde behöva en paus ;p haha
Men det här ska nog gå fort då allt sånt här småtjafs är gjort bort för då äre bara å dammtorka, dammsuga och skura kvar och det brukar ju gå av en rasande fart då man bara kommer igång..
sedan bli det att hoppa in i duschen för att sedan se vad kvällen har att erbjuda :)


Mamma och pappa mfl är i stugan i helgen och jag funderade faktiskt ett tag på att hälsa på dem men jag får se hur det blir, känner mig ganska trött i skallen så man vet aldrig om jag tar en tidig kväll kanske? Skulle faktiskt inte sitta helt fel med tanke på att jag inte somnade förän halv 5 imorse :/
Det blir faktiskt ruskigt svårt att sno på dygnet efter man jobbat natt och i veckan jobbar jag ju dag och då måste jag ju sno på dygnet först för att jobba dag och sedan för att jobba kväll, vettifan hur det här kommer att sluta :P
Inget är omöjligt, de tar bara lite längre tid så att säga!
Skulle behöva vara i lägenheten och försöka få bort lite kartonger också.. det är saker överallt och jag har ingenaning om vars jag ska he dem..
Fattar inte riktigt hur ja kunde samla på mig så mycket saker och det är mycke saker som jag inte ens behöver.. varför sparar man sånt för? någon som har ett vettigt svar på det åt mig?!
Har även pratat med min hyresvärd om att få upp namnet på dörrn och på brevinkastet nere i entrén, kan ju vara bra om jag får besök så de vet vilken dörr som är min ;p haha
Han skulle fixa det efter helgen så på månda kommer det nog stå mitt namn på dörren, skönt!

Nä nu ska jag ta och göra ett ryck igen!

Over and out...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu