11 maj 2010

idag är det tisdag och jag skulle varit ledig.. Hade planerat en soffdag med bara tv och powernap MEN då ringer mamma på månda kväll och säger att jag fått ett brev från Nus.. Bad hon öppna det och kolla va det var och då hade jag fått en tid hos min läkare och sjukgymnast idag..
Jahapp det var bara att låna en bil, fixa sällskap och sedan lägga sig tidigt för att orka kliva upp och åka till Umeå..
Tidigt på morgon for vi för att hinna gå på stan och lite andra affärer medan vi ändå va där..
For på Nus, träffade läkarn och sjukgymnasten. kom ut därifrån arg/ledsen/förtvivlad, ja de va många känslor på en och samma gång!
Jag hade fått mer överrörlighet i lederna vilket inte alls är bra för mig just nu då jag redan hade tillräckligt..
Sedan så kunde de inte göra mer i Umeå just nu utan nästa stop bli UPPSALA!?!?
Jag måste alltså åka ner till Uppsala och gå på en koll där för att kolla om de kan göra någonting..
Men jag fick iaf erbjudande om sällskap så det känns ju bra :)
Få se det possitivt att man måste ju bo på hotell å de brukar ju alltid sitta fel :P haha!
Mitt i alla känslor fick jag då skratta 3000 gånger, man har ju världens bästa sällskap som vet hur man ska få mig på andra tankar. Tack!
Vi försökte även leta åt Ume skinart utan resultat.. Då ingen av oss kom ihåg vars fan det låg och man drog raggen och försökte komma ihåg så är det inte speciellt troligt att man hittar..
Fast vi var helt överens om hur huset och parkeringen såg ut men ingen av oss hade någonaning om hur fasiken man hittade dit..
Är säkert piss enkelt och hitta dit men som sagt, det är ju lättare om man kommer ihåg!

Sedan då vi komme hem så for vi på garaget och pysslade lite, Fredrik mekade i sin dirtbike och jag lånade morfars grävare och fixde diket som är bakom garaget..
haha tillslut kom grannen ut och kollade, han bör ju ha fundera på vad fasiken som pågick då det hela vintern har kommit en skoter runt runt och så fort snön är borta så kommer det en dirtbike med full fart och sedan är det en grävare igång också.. måste ha hörts lååånga väger att vi va där.. haha men så skare va!

Ikväll blev ja rastlösare än ja vet inte vad så jag har städat badkaret, tvättat en gigantiskt stor och tung matta + lagat iordning middan för imorrn så då kan jag ligga på latsidan och bara värma det imorrn!
kanon bra fast det är ju inte ofta man får såna ryck direkt men ibland verkar dem komma...
Sedan så åker man till vilhelmina imorrn för att ha 1 lektion, lämna pengarna för studenten och sedan åka 12:an hem. Kanon skönt sedan är man ledig, låååång ledig..
kan inte bli bättre tror jag?
På torsda nästa vecka har jag och Marica planerat en resa till Lycksele för att gå på "stan" och dollar. kommer bli kanon kul då det var ett jävla bra tag sedan jag och Marica hittade på någonting..
Vi brukar ju inte ha problem att ha roligt och vissa gånger saknar jag faktiskt att bo i Vilhelmina så jag och Marica kan hitta på massa tokiga saker på kvällarna. kommer aldrig glömma alla fläskar kvällar nere i min lägenhet eller grillkvällen då det kom en turk och förstörde allt :P haha!
Vilka minnen alltså!
När man tänker tillbaka på den tiden så kan jag lova att jag verkligen längtar tills jag kan flytta till egen lägenhet igen, det var så himla skönt att bo ensam ibland.. Men förhoppningsvis dröjer det inte länge förän jag kan flytta till eget :)
Då jäklar ska Marica få komma och fläska in lägenheten med mig ;p haha

Men nu börjar ögonen bli tunga så jag slänger nog snart in handduken för idag..


Over and out....!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu