17 maj 2010

sitter på skolan just nu och blir bara mer och mer stressad för att jag har mycket saker som behöver göras. Men då man är som jag och inte kan jobba på skolan utan jobbar mycket bättre hemma ( då jag väl börjar ) så innebär det att jag ha alla arbeten hemma på datorn.. DUMT!
Hoppas att vi ska få jobba hemma på arbetsmiljö & säkerheten för då kan jag åka tidiga bussen hem och ha en chans att göra bort lite arbeten vilket skulle vara bra..
Jag ha ju trots allt gjort bort uppgiften så det känns faktiskt riktigt skönt!
Halva klassen åker utomland imorrn också så det kommer att bli riktigt tomt här 1 vecka framöver fast ska jag vara helt ärlig så är jag glad att jag valde att inte åka med.
Dels för att jag inte har några pengar men också för att jag har ju planerat in en resa till london i höst och jag ser mer fram mot det :)
Såg en dokumentär om london igår och om våldet som är där. Vart nästan lite rädd då man ser tonåringar springa runt och hota varandra med knivar.
Man fick även höra en kille som var 14 då han vart knivskuren så pass att han vart förlamad från bröstet och neråt...
fatta va hemskt!
Man fick också höra en berättelse från en mamma som tappade sin 16 åriga son i ett knivbråk..
Hon visade bilder på hur han såg ut och jag kan lova att det var ingen vacker syn, han hade sår fulla ansiktet och över 50!!!!!! knivsår över bröstet och ryggen..
Hur tusan kan man göra så mot en annan människa?
Jag tro jag fick upp ögonen att man kanske ska passa sig lite då man åker på ett sånt ställe och passa sig för gäng för det är dem som är mest farliga som de berättade i dokumentären..
Tack och lov så var inte london lika farligt som skottland för det var verkligen ett mord ställe..
5 knivmord per år bland tonåringar..
det ä inte speciellt lite..!

Nä nu ska jag leta åt Lotta och kolla om jag få jobba hemma..!


Over and out...!

 

Uppdatering kl 00.55

 

Just nu sitter jag här och degar igen, är inte trött men borde egentligen sova. Har hunnit vara en sväng till övik ikväll för att följa fredrik som sällskap då han lämnade fabbe och hans bror. Måste säga att det blir ganska tomt utan fabbe. Vem ska jag nu gå ut och gå med? Hoppas han kommer tillbaka snart :) Va faktiskt riktigt skönt att komma ifrån åsele en sväng. Imorrn ska jag träffa anneli och kolla om jag ska jobba någonting isommar på hemtjänsten. Jag hoppas verkligen att jag kommer få jobba för pengarna behövs verkligen! Sedan så får jag lön denna månad också, KANON!!

Det finns en massa saker som ska betalas samt att jag hoppas på att kunna köpa en ny mobil då min andra pajat totalt och den har jag nu börjar högtalaren körva på. Lite smått irreterande att inte höra vad personen jag pratar med säger.. Har pratat lite med Peter och han skulle kolla upp några modeller åt mig så det känns bra. Tur peter är snäll som tar hem åt en om man behöver :) Det är ju trots allt bättre att beställa via han för det blir ju enkelt om det börjar körva. Har dock funderat på att köpa någon mobil i den prisklass jag köpte sist. det var ganska lagomt men jag må säga att det är ganska svårt att hitta en sådan mobil för det priset så jag får nog räkna med att gå upp i pris lite grann.. men det gör inte så mycket då jag vet att peter vinner på att jag handlar från honom så även om det skulle bli lite dyrare så beställer jag via han. har förstått nu att det är det bästa! Nä nu ska jag försöka krypa ner och lägga huvudet på kudden och hoppas på att få somna!

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu