16 augusti 2011

Idag är det tisdag och ja är tillbaka i jokkmokk efter att ha besökt min faster i Älvsbyn igår.
Lånade tvättmaskinen så jag återigen har rena kläder så jag slipper vakna med ångesten att " shit nu ha ja bara 1 ombyte kvar!!!"
Men så kan de lätt bli om man räknar med att vara borta 7 dagar och sedan så hoppsan, 2 veckor blire visst..
Men de va skönt iaf att få vara hos faster en kväll och få vara lite social.
De ha ja saknat ska ja tala om för er. Finns inte så mkt att göra i jokkmokk och eftersom Lars jobbar hela dagarna så har man ingen att prata me heller för den delen då mitt simkort i mobilen är totalt stendött..
Nu inser jag hur jävulskt beroende man är av telefon egentligen nu för tiden.
När telefon funkade va de ju jätte enkelt för när Lars hade jobbat färdigt så ringde han ju bara å sa att han hade jobbat färdigt och att jag kunde hämta honom. ( jag använder bilen oftast på dagarna för att ta mig en liten bit utanför jokkmokk för att promenera då de faktiskt finns riktigt fina stigar i skogarna som man kan gå runt på här.. ) men nu när min telefon är död få man köra lite mer på känn när han ha jobbat färdigt, vilket inte allti funka så bra utan då kan de bli så att man få sitta vid hans jobb och vänta upp mot en timme innan han ä klar. lite drygt så där..
Men ja ska väl inte klaga allt för mkt. datorn funkar ju än så länge iaf ;)
De drygaste framöver måste bli att efter denna vecka ska Lars vidare och jobba i.. ja vafan hette nu stället..?
aja skit samma, de är iallafall mot PAJALA hållet.. fattar ni hur långt de ä hemifrån?! trodde ja skulle dö i hjärtinfarkt då han berättade de men ja, finns inte så mkt annat att göra än att gilla läget..
Annars så har vi ikväll sett 2 filmer på vår storbilds TV här i husvagn.. HAHA nä ja skojar bara, film ha vi sett men på en portabel dvd så då kan ni ju gissa hur stor den är.. mega liten men de gick de med..
Ingen av filmerna va någonting ja skulle kunna rekomendera så därför kommer ja int ens ihåg va dem hette..
Ritualen va en iaf men ja, ingen ja rekomenderar iaf..
Lars ligger nu här i husvagn och sover som en stock! Väckarn ringer 06.00 imorrn bitti och ja lovar, ja längtar inte fast Lars ä glad för de innebär sovmorgon för hans del.. annars brukar han börja vid den tiden..
vettifan hur man kan kalla de sovmorgon men, tycker de ä tragiskt ;)
Funderar på att försöka sova jag med så kanske ja inte ser helt död ut imorrn..
Btw, Marica nu ha ja bytt bloggdesign för din skull så du ska slippa sitta och svära då du ska läsa min blogg ;)
Dock så ä ja int alls nöjd me denna men de få duga tills ja hittat något annat!


Over and out....!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu