17 augusti 2011

ikväll hade ja faktiskt tänkt att sova tidigt, ja la mig vid kl 22 för att kolla lite på film innan ja somnar ( brukar vara ett bra sätt för mig att bli trött ) men nejdå, ingenting händer och ja kan verkligen inte sova.
Började bli lite smått "de här promenerar mig på nerverna" syndromet så ja stängde av datorn och hoppades på att de kanske för ovanligheten skull skulle hjälpa..
Men nejdå här sitter jag igen efter att ha startat datorn för att jag inte kan sova!
Jag fattar inte varför jag inte kan sova på nätterna för?! Spelar ingen roll hur tidigt ja kliver upp på morron å ä vaken hela dan så när natten väl kommer så ä ja piggare än någonsin..!
Satt och läste lite alldeles nyss på internet om att inte kunna sova på nätterna, bara för att fördriva lite tid och förhoppnigsvis bli lite lätt uttråkad..
Iaf så stod de att om man har problem med att somna på nätterna så kan de bero på 3 saker..
  1. Att man inte är trött ( Nähä vem fan kunde veta de?! )
  2. Att man inte tillåter sig själv för att slappna av för att man vet att man har mycket att göra
  3. Att man är rädd för någonting som gör att man inte kan sova
Satt och halvskratta för mig själv över denna lista ska ni veta. första punkten tycker ja bara va onödig att ha me för ja mena, de borde ju de flesta faktiskt förstå tycker ja..
Andra punkten, ja de kan nog stämma om det finns någon stress bakom det hela så.. ja då äre nog sant.
Tredje måste ju vara den punkt som faktiskt är helt rätt enligt mina syner på att inte kunna sova MEN då satt jag och funderade över om jag tror att något av dessa saker kan vara sanning för mig just ikväll och direkt drog min uppmärksamhet mot den tredje punkten. är de någonting ja ä rädd för?
Kommer dock int på någonting då ja anser att här i Jokkmokk, i husvagn finns det inte riktigt så mkt som man skulle kunna vara rädd för så de föll bort å de andra alternativet har jag också räknat bort då ja inte behöver göra någonting på dagarna då de inte finns någonting att göra egentligen. Så de första alternativet finns kvar de å stämmer väl då, antar jag..
Snacka om tråkigt dösnack men va gör man int för att få fördriva lite tid? :P
Lars sover redan, inte för att de är speciellt ovanligt vid den här tiden heller för den delen men ja förstår om han ä trött då han jobbar rätt så många timmar per dag så..
Tråkigt för mig dock, jag tycker synd om den människan som kommer för att hälsa på mig när ja komme hem för den kommer att få höra mig prata i super highspeed och om mkt ointressant antagligen.. men ni få helt enkelt ha förståelse för detta då jag sitter i en husvagn hela dagarna förutom under mina promenader och har ine en käft att prata me under hela dan.. då kan de lätt bli så! Ja förstår gamlingarna bättre å bättre kan jag lova..!
Nä ja antar att de ä dax att göra ett försök till att sova istället för att sitta och tråka ut er me en massa babbel om ingenting..!
Over and out...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu