Dag 2

En person jag vill träffa just nu


Hum, ja ha ganska många personer ja skull vilja träffa just nu då ja sitter i Jokkmokk å int gör så mkt annat än att sitta ensam i en husvagn men ja skulle absolut vilja träffa farmor Lydia.
Ja hade ett ganska starkt band till min farmor och det va väldigt tungt då hon lämnade jordelivet för min del..
Varje gång ja åker förbi hennes hus så kan ja int sluta tänka på alla minnen man har i de huset me henne..
Lika dant äre då man dricker påskmust eller julmust för då kan man int ungå att tänka på henne då hon älskade must som bara den.. spelade ingen roll va de va för typ av must bara de hette någonting å slutade på must :)
Så hos farmor fick man dricka julmust eller påskmust året om nästan :)
Tro faktiskt att detta ä ett svensson drag då även ja älskar must å de verkar som ja int ä den enda i släkten som gör de!
Skulle ja få träffa henne för en dag så skulle jag nog fråga om råd över hur ja ska göra i mitt liv då ja ha en del frågetecken i min skalle. Ja skulle nog också bara vilja krama om henne å tala om hur mkt ja älskade henne å framför allt hur mkt ja saknar henne!
Baka tunnbrö skulle jag nog också be henne hjälpa mig med, skulle göra va som helst för att få äta hennes underbara tunnbrö igen å för att int glömma.. äta lutfisk ;)
Fick ett halsband av mamma å pappa då ja fyllde år där de står: själar säger aldrig farväl eller animus numquam narro bonus som de tydligen heter på latin och de tro jag skarpt på då jag vet att Farmor ä med mig å ser till att ja ha de bra!
Men jag saknar henne grymt mkt!
Over and out....!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu