24 mars 2011

ja nu är de faktiskt så här att ja ha något nytt att berätta å ja vet.. de händer inte direkt ofta..
Höll på skrämma ihjäl mamma,pappa å Lars på söndan då vi skulle träna starter och jag lyckas hitta den enda knölen på hela jävla älven så ja gör mig iordning för att göra ett litet skutt MEN de va tydligen någon som kört i slask så den uppspunna klumpen va ju sten hård plus att de hade skure ner för dem i slasket bakom så när ja väl gjort studsen, märk väl ordet studsen istället för skuttet så tjurhöll ja fast mig i styret för ja skulle då fan inte släppa! Man kan säga att de vart en superman för min del! Då for min sida ner i spåret där de för någon annan skure ner i slasket.. stenhårt spår alltså.. skoter kastar av mig och jag flyger som en vante och skoter börja vålta.. man kan alltså säga att ja gjorde en superman alá sövel med 360 landning i ca 100 km/h..
Tappade luften och hade svin ont i knät men ja lovar, då ja såg skotern så kändes de mer som att själven gick i tusen bitar..
Styrstången va knäckt, fram dämparen va trasig, plast va trasig.. de låg fan delar överallt..
Lars körde med nöd å näppe upp Rs:en på gården och ja tog freeriden upp och sedan la ja mig i sängen å sura..
For upp till mamma å pappa och åt middag och sedan upptäckte vi att fan, min knäskål är sne..?
Då varte lycksele och röntga men dem såg ingenting så ja valde att åka hem istället för att sova över å sedan åka tillbaka på månda för ny kontroll..
Kryckor, jippi!! :/
Lars va så gullig så han tog ledigt månda för att skjutsa mig överallt å vara med mig på läkarkontrollen :) sötnos jag har!
Sedan va vi te nordmaling och hämtade Lars automat bil för som sagt, ja kan ju inte koppla..
Diagnosen vart sprickor i knäskålen å kryckor ett tag framöver :( ska tillbaka te lycksele på månda för att se om de blivit några skador i knät för vill de så illa så blire operation å de tycker ja vore onödigt.. räcker med den ja ska göra om en månad!
Tur i oturen för detta  va nog den enda gången under träning som jag INTE använder alla skydd utan ja hade bara hjälmen..


Så under tisdagen så åkte ja med min dämpare te vilhelmina för att se om den går att fixa åsså umgicks jag med Marica :D
Kanon roligt å de märks att de va ett tag sedan sist! De tycker ja vi ska göra om Babe! :D

Nä nu ska ja göra mig iordning för att åka till Övik!



Over and out....!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu