18 april 2012

onsdag, helt sjukt att det bara är onsdag och det känns som att veckan snart borde vara över! Lars åkte på lördan som sagt och jag tror ja glömmer bort att jag faktiskt ska ha ett liv utanför dörrarna på barn 4..
Inte för att det är så lätt att hinna men jag ska inte klaga, jag får ju mysa me Emil hela dagarna varje dag :)
Men ibland skulle de faktiskt vara skönt att få fara ut på en powerwalk eller gå ner på stan och gå runt..!
igår va ja hos Emil från kl 16 till 00.30 och då kom ja ju på att ja inte hade äte någon midda så de vart en yoghurt innan ja kröp ner i sängen, slog på en skoterfilm på datorn och somnade så otoligt skönt till 2takts-ljuden..
Än sitter takterna kvar å ja saknar RS:n na jävluskt ska ni veta..!
För Emil går det bara framåt, han hade lågt HB imorse men läkaren ville avvakta tills imorrn men jag är 99,9 % säker på att han kommer behöva få blod men de tar man ju för de mår hans kropp bara bra av..
Undra hur mycket blod han fått egentligen sen han föddes? tro att de är ganska mycket faktiskt då det är jätte vanligt på prematurer att de behöver blod eftersom kroppen inte kan producera nytt själv riktigt..
Sedan så ska vi ha läkarsamtal till veckan, ja börjar ville veta när vi ska få åka till stockholm för att göra operationen. Lars jobbar ju så han måste ta ledig och samtidigt känner jag att det känns som att det skulle vara lika bra att göra operationen nu snart... han mår ju bra och blir lite bättre för var dag som går så det skulle vara skönt att få operationen bortgjord och få ta den tunga veckan för att sedan veta att när vi kommer tillbaka till umeå så ha vi bara vägen hem kvar.. Alltså att bli friskare och stabilare :)
Men sköterskorna ha sagt att vi får räkna med att vi får ta med syrgastuber hem för han kommer mest troligt att behöva syrgas även när vi kommer hem ett tag framöver.. men so what?!
Det tar jag utan att tveka för jag får ju ändå komma hem och hur svårt äre att handskas med syrgas? Ja ha ju lärt mig hur ja räknar ut mängd och dosering så de känns riktigt lugnt!
Ni ska bara veta hur mycket jag längtar hem.. jag har många gånger funderat på om Lars ska få stanna här en dag och jag åker hem över dan men ja tror inte jag klara av det..
Känns som att jag ska känna mig stressad och extremt orolig då jag är så fruktansvärt långt bort!
Så jag blir nog kvar här tills vi får åka hem..
7 veckor har vi varit här + dagarna innan Emil föddes ( 1 vecka på BB för observation och sedan varannan vecka från v.23 - v.29 ) så jag kan inte låta bli å fundera hur lång tid det kan vara kvar..
Vi kommer inte hem innan slutet på maj skulle ja tro men kommer vi kunna åka till Höljes? marknan? ja, bra fråga men jag hoppas att vi får komma hem så vi kan vara med på marknan iallafall!
Har inget mer att skriva om just nu va ja kommer ihåg iallafall så ja bjuder på lite bilder!
Åh va skönt det är att sova! Sovställningen har jag
fått av pappa & fötterna utanför täcket
av mamma mest troligt!

Vi tränar med att äta med nappflaska men
det var inte så enkelt som vi trodde
så vi får vänta lite till så Emils
lungor växer på sig lite till först..

Body med blå hundar på, byxor me en hund på & hakklapp
med en hund på.. Härlig kombo men jag är redo
för käk!
( de är inte jag som är liten, de är haklappen som är stor! )

Efter maten får man matkoma så då måste man vila lite ;)


Kommentarer
Postat av: Sara - Mamma i Juni

Sv: Ja det är verkligen en djungel allt som har med försäkringskassan att göra! Jag blir tokig ;p Papper hit och papper dit, aldrig tar dom slut. Vi har nog tänkt ungefär ganska lika då. Jag kommer vara hemma cirka ett år och gå in och jobba lite extra ibland för att spara mamma dagar och så kommer Peder ta ut sin del senare. Men som du säger, det kommer säkert hinna ändras ;)



Så fina bilder!! Han är ju för söt:) Kram

2012-04-19 @ 11:46:11
URL: http://frookensara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu