24 mars 2012

lördag, igår sa Lars åt mig att de va på tiden att vi tog oss ifrån sjukhuset en stund. En längre stund än de 30 minuterna det tar att handla på ica!
kändes först jätte jobbigt.. jag hinner ju dra 5000 saker i huvudet..
- de kan hända någonting och då är vi inte snabbt uppe på avdelningen igen
- man känner sig som en dålig förälder, man lämnar sitt barn och far därifrån
osv..
Men sen tog jag mig en funderare och tänkte att va tusan.. jag och Lars är där varje dag, vid nästan varje måltid, vi tvättar han själva varje kväll och byter cpap ( annars gör natten det ).. även fast jag liksom hade tänkt att nu jäklar ska ja följa med ut så va de ruskigt svårt..
trodde ett tag att jag skulle avlida av stress och oro då vi började fara ner på stan men jag överlevde..!
Vi for och åt middag på en resturang som heter Pasta i Umeå. Dyrt men helvete va gott det var! färska pasta rätter är ju aldrig fel och jag överdriver inte när jag säger att jag åt sveriges godaste efterrätt också!
Ett helt fat fullt med godsaker som tex tryfflar, chokladpudding, munkar, frukt m.m..
MUMS!
Mätt och belåtna åkte vi tillbaka till sjukhuset och vi gick så klart till Emil och satt med han en stund innan vi pussade godnatt, vandrade ner till rummet och la oss..
För Emil då..?
Det går fortfarande åt rätt håll! Lungröntgen visade att vänstra lungan är lite tät jämfört med den högra så det kan bli så att han måste få inhalationer..
Visst de tar jag utan att tveka sa jag och kände mig rätt så lung trots allt!
Men han har hittils klarat av att lösa det själv och de har inte varit på tal om några inhalationer ännu.
Han äter nu 40 ml var 3:e timme! Mycket bra och droppen är borta!  Mammas stora kille! <3
Imorse hade han morgonmys med mig! Frukosten fick han äta i min famn och sedan fick han äta middag hos pappa! Det är mycket populärt vill jag lova!
Magen har också börjat komma igång så nu håller vi tummar och tår att magknipet håller sig borta för den har verkligen varit jobbig för honom!
Jag har sutte och märkt en massa kläder åt honom för nu får han börja använda dom! ska bli mysigt att he på han kläderna för första gången :)
Jag har redan plockat fram kläderna han ska ha på måndag då gudmor Marica kommer på besök!
Dessutom har jag bestämt ( snäll som jag är! ) att Marica ska få agera barnvakt en stund!
Hon ska nämligen få sitta med Emil i famn en stund så hinner jag gå igenom de sakerna Emil har i skåpet..
Jag har inte frågat utan jag sa bara att så fick de bli ;) tror faktiskt inte hon har så mycket emot de faktiskt! ;)
Nä nu ska jag upp och tvätta den lilla gossen!

Kommentarer
Postat av: M. Johansdotter

Heja Emil ;) Vi längtar tills du kommer hem och vi kan skämma bort dig lite lille vän. Å till mamma Charlotte, Du gör det så himla bra minut efter minut, timme efter timme, dag efter dag ... finaste lilla Du glöm INTE att ta hand om dig själv också, lova det!



pussåkram!



2012-03-26 @ 15:19:47
URL: http://teammiraxcazper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu