28 mars 2012

Idag är Emil 4 veckor gammal och väger 1925g! Han växer så det knakar och det gillar vi ordentligt! Han ligger kvar i respiratorn men vi håller tummarna att han ska få komma ur den efter några dagar iallafall! Lagomt till helgen om jag får bestämma men det vet man ju att jag inte får! då skulle livet sett så mycket annorlundare ut!
Annars så är han pigg trots allt men börjar bli för pigg nästan då han hela tiden försöker göra sig av med tuben så man får ibland vara snabb och då man stoppar honom för att rycka ut den så börjar han på att grina.. stackarn!
Men igår hade vi besök av gudmor Marica som fick sitta kängru med honom och ge honom mat..
Tro dom njöt lika mycket båda två faktiskt! Känns skönt att han nu blivit så stor att faktiskt anhöriga kan få sitta med honom också.. från början vill de ju bara att vi föräldrar ska sitta för att få "bandet" till varandra och det är ju klokt!
Va riktigt skönt att ha Marica här 1 dag men tiden verkligen bara sprang iväg för oss och helt plötsligt så var vi tvungen att följa Marica till bussen.. Men om några veckor kommer hon hit för att sova över då hon ska på NUS själv på tisda morgon och hinner inte hit med bussen på morgon så då få hon sova hos oss ;) perfekt å jag få rå om henne i 2 dagar! eller ja.. ja få väl lov att dela med mig kanske men de kan ja tåla :)
snabb uppdatering men ja ska springa upp till Emil nu och kolla läget!

Kommentarer
Postat av: Marica

Jag toklängtar tills jag kommer igen :) puss <3

2012-03-28 @ 17:59:10
URL: http://maricapunkt.blogg.se/
Postat av: Sara - Mamma i Juni

Åh tack fina du! :) hur är det med er?

2012-03-28 @ 21:20:59
URL: http://frookensara.blogg.se/
Postat av: Sara - Mamma i Juni

Vilken liten kämpe. Han kommer klara det där! Vad härligt att höra att det går framåt för honom. Vad var det som hände varför han föddes så tidigt?



Det går bra för oss. Har varit sjukskriven nu i tre veckor pga foglossningar och har fruktansvärt ont från och till, men annars är det bra. Lilla pyret i magen sparkar och har sig unegfär hela tiden, så det känns bra :)



Kram!

2012-03-30 @ 11:57:23
URL: http://frookensara.blogg.se/
Postat av: Idah

svar: Jo det fick jag verkligen, tycker det var så himla skönt att få se och testa på olika saker där:)



Men jag var dit för min depression och lite förlossnings rädsla men det är ingen mening att försöka förklara i bloggen då folk bara tänker i sin egna lilla bubbla och tycker att man är knäpp :P

2012-04-01 @ 15:51:16
URL: http://iidahjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu