3 mars 2012

idag skulle jag varit i Övik för att skriva en tenta.. nu bli de ju så klart inte så men jag hade fått mail av läraren igår kväll som var snäll och tog bort mig från anmälningslistan på tentan så jag inte tappar ett skriv tillfälle!
Tackar jag enormt för!
Inatt har jag sovit si så där, magen ömar en del i snittet och att sova i en vanlig säng är ganska så knepigt då det sträcker överallt i princip.. men ja ska inte klaga allt för mycket, jag är trots allt enligt sköterskorna riktigt pigg för att ha genomgått en operation för bara några dagar sen!
Både jag och Lars var ner till Emil igår flera gånger under dagen, han hade haft det kämpigt under igår natt att syresätta sig och den natten sov jag nästan ingenting.. ja va bara så otroligt rädd att någonting skulle hända. Han hade lite problem under dagen också men på eftermiddan så kämpade han sig uppåt och värdena började  bli bra igen! Han ligger fortfarande på 100% syrgas men de hade kunna sänka kvävgasen lite grann igår och blodproverna hade varit bra så det är vi tacksam för!
Han var dessutom vaken ett bra tag igår, nästan hela tiden jag och Lars va hos han. han tittade runt, ville att man skulle stryka på han och hålla i handen! Vi fick även hjälpas åt att byta blöja på honom och byta snuttefilt och då förstår man verkligen hur liten han är! blöjan är verkligen jätte förstor och hela han känns som en skör tråd i kroppen då man ska lyfta och böka!
Som tur är så verkar Emil tycka att det är lite halv skönt att man kommer och bökar på lite så han tog bytet med ro och började inte bli arg förän man skulle suga ur slemen ur lungorna, då bli ja rent förbannad!
Varken min telefon eller Lars ha ringt inatt vilket innebär att läget är under kontroll med Emil. ja vaknar flera gånger om natten och kollar telefon bara för att jag inte missa om dom har ringt.
Jag vet ju att jag får ringa barn 4 mitt i natten om jag så vill bara för att höra att allt är okej men ja har känslan av att jag inte vill, de är bättre de får göra sina jobb och vara beredd om det skulle hända något än att ja ska uppehålla någon i telefon! Men sköterskan som Emil har haft på natten är helt underbar och han verkar gilla henne, han är lugn och ro fylld när hon bökar runt med han. jag och Lars gillar henne också då det känns som att hon verkligen  brinner för det hon gör och verkligen älskar att vara runt dessa små!
Nä nu ska ja fika och sedan gå till barn 4!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu