13 maj 2013

herre gud va jag har blivit dålig på att uppdatera läget på bloggen.. ska absolut försöka ändra på det!
Vi har iallafall fått vår nya respirator, helt underbart och jag saknar inte alls den gamla respen.
Magnus sa ju så klart att dem aldrig haft problem med den här respen så ja. vi va ju som ganska inställda på att den här respen kommer inte krångla för 5 öre.. haha tji fick jag!
Vi tog en promis och vips så stängde respen av. systemfel.. kanon vilken bra början. Men vi startade om den några gånger och sedan så gick det bra en stund innan den stängde av sig igen.
Ringde Magnus som hade jour under helgen just för våran skull. Va skulle vi göra utan magnus lixom?
Så det slutade med att vi fick skicka tillbaka vår fina spritt nya ute respirator för lagning. Magnus fick skicka hit en lånemaskin tills vidare,
Så ja, en lärdom till Magnus att ALDRIG säga att dem inte har haft några problem med utrustningen. konstigt nog så brukar tekniska prylar inte riktigt trivas runt mig :)
Inne respiratorn fungerar då klockrent och Emil trivs som fisken i vattnet med den. Riktigt härligt att se hur han nu vill utforska allt som finns inärheten, han har tillåmed börja lägga sig självmant på mage för att se om han kan nå saker och ting.
Det drar alltså inte lika mycket i tracken med den nya respiratorslangen! De gillas skarpt!
 
Vi har även varit på vår första riktiga SEMESTER!!! JIPPI!
Min mormors syster fyller 75 den 14/5 så vi åkte ner i helgen för att gratta henne. Jag, Lars och Emil hade en egen bil och mina föräldrar hade vår 12 meter långa husbuss. Kan lova att det va tur att mamma och pappa har en sån pass stor husbuss för annars vet jag inte riktigt vars jag skulle ha hett all packning! Jag hade lastat 3 stora väskor med Emil prylar och ändå hade vi bilen fylld till bredden också.
 
Men jag lovade Emil när han föddes att han ALDRIG skulle behandlas anorlunda pga att han är sjuk. Så de är bara att gilla läget och göra de man vill ändå helt enkelt. För Emil är det inte krångligt, de är för oss det blir lite mer jobb men det tar jag. helt klart.
Så torsda morgon så rullade vi ner mot Töreboda, 80 mil enkel väg.  Jag va faktiskt lite orolig för hur Emil skulle tycka att resan va men han sa inte ett knyst under hela resan. han satt nöjd i stolen och lekte med sin leksaksväska. 
Vi sov allihop i husbussen och Emil såg ut att njuta av varje sekund. Måste även tacka assistenten som följde med oss under resan och jobbade nattetid. Tack så jätte mycket!
 
Väl i Töreboda hann vi äta god mat, njuta av riktigt sommarväder, äta glass, Emil fick kolla på tågen ( det mest spännande enligt Emil ) och sedan åkte vi färjan Lina. Sveriges minsta färja. de va också ganska spännande tyckte Emil!
På söndag morgon åkte vi hemåt igen så nu sitter jag här hemma och skriver.
 Tillbaka hemma och tillbaka till den vanliga vardagen,
 
Tänkte att jag bara skulle slänga in ett snabbt inlägg om tillvaron just nu! Men lite bilder bjuder jag så klart på!
 
 
 
Får jag inte som jag vill så tar jag fram surläppen! <3
 
Bus i bilen!
 
 
 
Promis med pappa
 
 
 
Brum!
 
 
Mammas cooling <3
 

Glad kille som ska få sin nya respirator!
Emil har också sin ursnygga knappbody från Emzon på sig!
 

Testar mosters solbrillor!
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu