25 april 2011

Månda, imorrn åker ja me flyget till Stockholm å sedan tåg till uppsala å sedan buss till hotellet..
Imorrn blire buss till sjukhuset för att skrivas in för den 27:e så blire operation.. nervöst..!
Ja funderar på om ja ens kommer hitta, storstan ä ju inte riktigt min grej :p
Men ja ska låna med mig pappas gps iutfall att ja skulle virra bort mig, då kan ja ju iaf säga vart ja ä å de kan ju vara en fördel!
Känns faktiskt jäävligt läskigt å åka själv trots allt men ja, de måste ju bli av så de ä bara att ta tjuren i hornen och göra de.. ja kommer säkert inte ångra de sen.. hoppas ja iaf!
Men ja hoppas de ska gå bra! Sedan på torsda bli ja utskriven och ska bege mig hemåt igen, så då blire återigen buss, tåg å sedan flyg..
Älsklingen kanske följer med hem också på torsda beroende på hur mkt han ha att göra på jobbe..
Sen kommer ju Marica på freda! Kommer bli kanon mysigt faktiskt, lite vin å nån go mat ;) som vanligt alltså!
Känner mig iaf riktigt duktig idag, ja ha cykla in på byn för att handla för middan ikväll, sedan tvättat å krattat lite sten som åkt ut på gräsmattan när Ove skotta i vinter å dammsugat..
Vet inte riktigt vars ja fick den orken ifrån men ja, den va ju iaf behövlig!

Just nu sitter ja å väntar på att Lars ska komma in så vi kan börja med maten.. börja känna mig lite hungri faktiskt! Å sedan ska ja ut å kolla tvätten som hänger på baksidan å se om den verka vilja torka eller om ja måste ta in den, vilket jag absolut inte hoppas för tvättställningen inne ä redan full me tvättade kläder.. men ja håll tummarna!

Nä nu ska ja lyfta arslet igen!

Over and out.....!

19 april 2011

Ja, imorse när väckarklockan ringde så kan ja lova att ja va död.. ja ville inte alls kliva upp ur den varma sängen!
Men ja tog mig upp å ja tog mig på bussen..
Åsele - Umeå va inga problem, ja sov mest hela resan så ja..
MEN Umeå - Övik va dessto värre.. Bussen lät ungefär som då ja å pappa åkte ner te stockholm då bussn tappa däcke efter E4:an.. så ja satt bara å vänta på att de skulle braka då de lät mer å mer under resan samt att när han gasa å svängde lät de ännu mer.
Men vi tog oss te Övik å när vi kom på resecentrumet så körde han in i kanten där man stiger av så det small ordentligt.. Sedan fick han inte upp dörren till bussen så man fick åla sig ut.. skillat! Undra om han ens hade körkort för buss?! Ja kanske ä lika bra att man inte vet...

Iallafall så börjar klockan närma sig 4 vilket innebär att de är 2,5 timme kvar tills ja ska hämta älsklingen på flyget :D som jag ha längte heeeeele dan! Ska bli skönt att ha han hemma nu ett tag så jag få rå om han lite :)
Men någon lugn å ro kan jag inte påstå att de blir då vi ska besikta bilarna imorrn å äta lunch med Mango å sen åker vi till Lajksjö för att få bara finnas till tills på torsda för då åker vi hem, får fika gäster å sedan blire Sveja för att fika där å sen på freda blire fjälle!
Veckan jag har älsklingen hemma kommer kännas jätte kort :o
men men så kan de va ibland.. sen på tisda då han åker tillbaka till Stockholm så åker jag till Uppsala för att opereras på onsdan så ja.. de är mkt nu framöver!

Nä nu ska ja sluta blogga och packa ut de sista sakerna i bilen för ja hade tänkt hinna en sväng på coop innan ja åker mot flygplatsen!

18 april 2011

Nu är det inte alls länge kvar tills jag får hämta upp älsklingen på flyget, som jag har längtat!
MEN det blir först en 5 timmars lång bussresa som ja faktiskt inte riktigt ser framimot..
27 mil iställe för 14.. ja de känns lite bakvänt :p
Har iaf pratat med mango å hon kommer å hälsar på under valborg :D de gillas enormt!
Vi har dock inte bestämt oss om vi ska bo på ranchen eller om vi tar vårt pick å pack å åker ut te Sveja för en lantis helg men de återstår å se än så länge :)
Kommer bli mys vilket som :)
Å Mango, ja lovar att byta bloggdesign när ja hittat nån som passar ;)

Jag har också vare hurtig å städat i huset också, vardagsrummet, korridoren å köket å ja lovar.. efter min vädring så syndes de knappt att ja städat :O de bara flög damm överallt å ja.. efter de gav ja upp! Jag får helt enkelt ta en hel helg te å bara städa så ja få nån ordning :)
Men de ska nog bli bra i slutändan skulle ja tro!

Jag förstår egentligen inte va ja fortfarande gör vaken eftersom ja måste upp kl 06 imorrn.. hum, sövel som lillebror skulle säga!
Så ja antar att de ä bäst att ja slutar babbla å he mä te snarklåa!

Over and out...!

17 april 2011

ja de händer inte speciellt mycket på bloggen just nu måste ja säga. tro ja ha börja lata mig lite då de gäller den men aja, de kommer väl en tid då ja kommer va super duktig på den igen.. den som lev få se!

Iallafall så har ja tillbringat helgen hemma på ranchen, jäkligt skönt och ha inte gjort något annat än att slöa! Men de är ju lugnet före stormen så ja antar att de är okej.
Iallafall så ska resten av min klass börja praktik på måndag men det gäller inte ja..
efter många om å men å velande fram å tillbaka så ha ja bestämt mig för att ta ett studieuppehåll å göra operationen i uppsala nu den 27/4.
Det innebär att jag kommer inte kunna fortsätta med min klass till hösten MEN jag anser att hälsan är viktig och sånt problem jag haft nu med axeln under en lång tid så är det lika bra att få det gjort..
Jag tror helt enkelt inte att min kropp orkar med att ha den värk och ständiga hoppa-ur-led saker som min axel ger mig så ju mer ja tänkte på framtiden så tänkte jag att: Nä nu måste du lyssna på kroppen charlotte å göra någonting åt de!
Har i nuläget 50/50 att de fungerar och om jag väntar tills ja gått utbildningen klart så kanske det har minskat å ja.. va gör ja då om operationen inte fungerar? livet kommer bli lite mer besvärligt då än va de redan kan vara..
jag kan lova att de va inte ett lätt beslut då jag verkligen ville gå färdigt utbildningen men som sagt, ja måste börja ta hälsan på allvar..

Många har också börja fundera om ja verkligen ska fortsätta med skotercrossen nästa år å ja blir mer irreterad på att dem kommenterar saken för det är upp till mig..!
Visst saker kan hända å allt va dem nu antyder MEN om ja inte skulle hålla på med de, va skulle ja då göra? Sitta å låta livet passera utan att kunna säga att ja gör någonting som jag verkligen gillar å hålla på med? Nejtack ja tänker inte slösa bort mitt liv på någonting ja inte vill göra..
Så ge upp med kommentarerna, ja sköter mitt eget liv å is int ens diskutera saken för ja kommer iaf int att svara på de.. så äre!

Nä nu ska ja fara å hämta katterna å fara hem med dem innan jag far på garaget för att få hjälp att he på sommardäcken på BMW:n...!

Saknar dig älskling! 2 dagar kvar nu tills du kommer hem! :)

12 april 2011

nu vare ett bra tag sedan jag skrev men jag antar att jag inte haft något vettigt att skriva om..
I helgen va ja å älsklingen i fjälle å jag lovar, de va faktiskt riktigt skönt.. köra skoter å bara finnas till..!
Sånt gilla jag!
Knät fortsätter att krångla så på freda ska jag till Övik för att göra en magnetröntgen.. jag hoppas verkligen att det bara är ledband som är trasiga så det inte är nå mer skit som är sönder..  de räcker nu tycker jag!
Sedan så äre ju inte länge kvar tills ja ska operera axeln också, 14 dagar för att vara exakt.. känns faktiskt lite små drygt för då kommer man ju inte kunna använda den på nån månad ordentligt.. så ja kommer nog känna mig som halvt ett kolli..

Sen va Sanna här igår å besökte ranchen, vi tog oss en kopp kaffe å surra lite å de va riktigt trevligt! Va ett tag sedan så det behövdes!
sedan ska vi ta å bleka håre på mig imorrn så ja kanske kan se lite vettigare ut ;p sedan om de funkar ä ju en annan sak, vem vet.. ja kanske ser lika korkad ut som vanligt iaf ;)

Älsklingen är nere i stockholm å jobbar, känns riktigt konstigt att vara hemma själv men jag antar att de bara är att vänja sig för vi vet ju faktiskt inte hur länge han blir där å jobbar så..
Fast när han kommer hem så får han ju vara ledig en vecka så de är ju possitivt :)
Älskar dig!

Nä nu ska ja sluta surra å göra nå vettigt...

Over and out...!

5 April 2011

Ny månad, nya tag.. right?!
Iallafall så fortsätter jag min hoppning på kryckor ett tag till, fan att detta skulle slå så jävla hårt.. vafan säg ja bara!
Men ja ska iaf följa älsklingen till fjället mest troligt på fredag, bara för att få komma ut och ja.. göra något annat helt enkelt!
Va ha mer hänt? nja inte direkt mkt måste ja säga faktiskt. min varda ser ju som sagt ganska så lika ut :P
Har haft älsklingen hos mig i övik varje kväll och ja antar att ja blive bortskämd för nu igår berätta han att han skulle jobba i pite resten av veckan, vilket innebär att ja nu måste tillbringa tiden i skrubben själv :O
väldigt tomt vill ja lova!
Men sen ha ja blive sambo :) Adressändrade från den sista mars tillbaka till Åsele, känns fan kanon att återigen kunna säga att man ä hel åselebo å inte nån halv tattar stadsbo..!
Tacka vet ja inlandet :)

Nä ja antar att ja inte ha så mkt mer att säga så..
ja, lika bra man gör sig iordning för sängen!

Älskar dig sååå mkt älskling!

Over and out....!

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu