5 augusti 2012

jösses, det är redan augusti.. tänkt att vi nu varit över 5 månader på barn 4.. 5 månader då våra liv egentligen stått stilla.. vi ha blivit dragna mellan hopp och förtvivlan så många gånger att jag slutat räkna..
va ju inte för så länge sedan som vänstra lungan inte fungerade för Emil, den var ihopfallen och användes helt enkelt inte.. ingen visste om det skulle gå att rädda den lungan eller om han helt enkelt skulle behöva ta bort den..
MEN Emil har vänt det hela, en sväng i HFO och sedan har han tampats med denna lunga och hållit den öppen och som det ser ut fungerande.. jag kan inte annat än bli stolt över vår krigare! Han ger verkligen inte upp, han ska hem det är bara så!
Jag vet att man inte ska ta ut saker och ting i förskott på detta ställe men jag känner mig just nu ganska hoppfull..
Emil är stabil, han äter, går upp i vikt (4874g senast vi vägde honom ) har lärt sig att hålla upp huvudet själv en stund medan han sitter osv..
Han har aldrig varit så stabil som han är just nu, läkarna har börjat låta honom vara i hemrespiratorn ( i cpap läge ) och det verkar han klara bra.
1 timme x 2 om dagen är han ute med oss i dagrummet och myser.. Ev får vi börja ta med honom ut på promenad nu snart.. åh så underbart det känns!
Tråkigt nog så ha innerespiratorn ( vi har 2 stycken, 1 ute och 1 inne ) slutat fungera så den är skickad på MTI för lagning så vi hoppas på att den ska komma tillbaka snart för då är planen att man ska testa och se om han klarar den hela tiden vilket vi hoppas!
Men så länge vi har ute respiratorn som fungerar kan vi åtminstone ta oss ut till dagrummet. Emil älskar att kolla ut genom fönstret på alla människor som går förbi..
Det måste ju vara som en helt ny värld för honom ;)
Jag tror, om detta fortsätter att det inte är långt kvar tills vi får komma hem. Jag ska inte ta ut någonting i förskott men jag har den känslan och ja.. jag gillar den!
Gäller bara att kommunen kommer igång med det som ska göras hemma också för annars tar vi oss inte hem. Allt ska vara klart innan vi får komma hem så jag hoppas verkligen att kommun för en gångs skull ska vara snabba..
Iof så får kommun betala vårdavgiften för Emil om det är så att de inte kan ta emot oss när han är färdig vårdad här och jag lovar, de vill Åsele kommun verkligen inte göra!
Blir en kort uppdatering för jag måste sova.
Men då vet ni hur läget är iallafall!
Hur ska man kunna äta när det finns så mycket nytt
att titta på?!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Nu har han knappat in på lilla Nisen :) Skiljer bara några hundra gram! Tänk att han växer så bra fastän han varit så sjuk! Hoppas hoppas hoppas att ni får komma hem snart!!!!

2012-08-06 @ 10:28:14
URL: http://prematurmamma.bloggplatsen.se
Postat av: Lisa - mamma till Elvin

Skönt att se att det går framåt för er! Han är fin eran Emil :)

2012-08-06 @ 21:01:00
Postat av: Johan

Kjære Charlotte og min gode venn Stenbro,

Nå har jeg lest alle blogginnleggene fra mars til august. Takk for fin lesing - Emil virker som en fantastisk sterk gutt!! Jeg tenker mye på dere, og gleder meg til min lille Theodor som kom til verden 17. mars i år skal få leke med Emil!

Beste hilsener fra Norge/Johan.

2012-08-07 @ 09:22:57
Postat av: Lisa Decker

Ja de var ju tur att det hände NU om man ska se det från den ljusa sidan! Denise väger typ 5100 nu. Ska väga henne igen nästa vecka :) Hon går upp 100-150 gram/vecka som det verkar och hon ÄLSKAR att äta!

2012-08-07 @ 12:55:10
URL: http://prematurmamma.bloggplatsen.se
Postat av: Emilia

Håller tummar och tår för er!

2012-08-07 @ 22:10:26
URL: http://emiliaagebro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu