6 juni 2012

Juni.. nu skulle vi ha vare hemma med Emil, haft mysiga dagar med barnvagns promenader osv men nä.. inte än..
jag hoppas vi snart är där men än behöver han sin andningshjälp så vi ha nog några månader kvar.. ja ha ju bara vare här i snart 4 månader så..
Nu börja de hända saker här igen.. eller ja.. till hälften iallafall.. astrid lindgrens är kontaktade igen så vi kanske åker ner redan nästa vecka..
Annars mår Emil bra, han är arg över cpapen men vem skulle inte vara det?!
Han har minskat ganska bra i syrgas behov.. 30-45 % syrgas.. Weei framsteg!!
Vi har även börjar plocka bort kläderna i storlek 44 då han nu börja ha vuxe ur dem. 50 är fortfarande lite förstort men vem gillar inte pösiga kläder? :)
Han ha börja på att få ny mat också, infatrini heter den mat han ska få nu. det är en special mat för de barn som inte ska ha en mat med så mycket vätska i men fortfarande behöver mycket energi i maten.
Blir spännande å se hur de går för Emils lilla mage. det har ju varit lite upp å ner tidigare så kanske kan det bli bättre nu? ja vi får bara låta tiden visa det.
jag är orolig för hur det kommer bli för oss.. kommer vi få komma hem innan sommarn är över? kommer vi kunna leva som en vanlig familj eller kommer vi förbi en sån familj som har barn med speciella behov?
såna familjer ha det bra också naturligvis men ja.. alla vill väl ha en vanlig familj?
För några dagar sedan så hamnade jag och en sköterska i bråk här på avdelningen.. ja kände mig trängd ( ja pratar inte med vilka människor som helst utan jag vänder mig till folk där jag känner mig trygg ) och det kändes som att denna person gjorde inbrott i mitt liv.. ja ville inte prata, ja ville sitta med Emil och gråta ifred.. gråta över att vissa beslut är tunga och ingenting man vill höra. ni kommer förstå va ja menar senare, jag väljer att inte skriva någonting om detta än då vi inte riktigt vet hur det blir än.
men iallafall så vart det ett bråk och ska jag vara ärlig så längtar jag inte tills denna sköterska kommer tillbaka till avdelningen igen efter sin ledighet. jag vet inte hur jag ska bete mig.. visst jag sa nog kanske liiite för mycket, jag var i en situation som jag inte kunde hantera och sedan så var jag väldigt ledsen. det är ingenting jag ska skylla på heller för man behöver inte bete sig hur som helst för det men ibland så åker saker bara ur munnen på mig utan att jag tänker på att det händer.
jag har så klart tänkt att be om ursäkt MEN jag borde även få en ursäkt tillbaka tycker jag! Denna människa sa saker som fick mig att må riktigt dåligt, jag kände mig så fruktansvärt värdelös som mamma.
Hela dagen slutade med att jag ringde till Lars och grinade som en idiot..
Denna sköterskas mening med vårt "samtal" va att jag skulle öppna mig, prata ut om allt som jag tyckte va jobbigt, saker som hänt i mitt förflutna som gjort att ja inte litade på vårdpersonalen osv för att sedan må mycket bättre..
tyvärr så ha de inte blivit så.. ja mår snarare sämre av att denna person vet saker som h*n inte har att göra med.. Jag skulle vilja backa tillbaka tiden och ta tillbaka allt men det kan man ju tyvärr inte.
Detta vart ingen possitiv upplevelse så jag kommer nog fortsätta med att inte prata med sköterskorna på avdelningen.
Jag säger inga namn för man vet aldrig, kanske sitter sköterskorna på avdelningen och läser min blogg utan att jag vet om det, skulle inte förvåna mig faktiskt.
Jag har inte berättat för dem att jag skriver på en blogg om vårat liv här men med tanke på hur nyfikna människor är så kan dom nog ha tagit reda på adressen för att sedan sitta och läsa.
gör inte mig någonting som sagt, ja står för allt jag skriver och de kan inte ge mig en massa skit för de heller då jag inte nämner några namn förutom i possitiva sammanhang. ( vet av att andra föräldrar som skrivit om deras vistelse här och skrivit ut namn har fått höra de ganska bra )
Nä, nu har jag uppdaterat er lite och fått skriva av mig så nu blir det en dusch innan det är dax att sova!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det var en del av sköterskorna som läste min blogg. Jag tyckte det kändes bra.. Jag har ju länkar till din blogg ifrån min, så om dom fortfarande läser min blogg så är det ju inte omöjligt att dom kikar i din blogg också.

Jag tycker att man har rätt att bli förbannad ibland! Det är så mycket känslor och en fruktansvärt onormal situation så det vore konstigt om man inte bröt ihop ibland, och alla bryter ju ihop på olika sätt. Vissa blir förbannade medans aldra drar sig undan eller gråter oavbrutet.



(Denise har också haft infatrini.. Nu har hon bara 20 ml i varje mål och det gör att hon håller sig mätt MYCKET längre än om hon bara får sin andra mat)

2012-06-05 @ 07:45:48
URL: http://prematurmamma.bloggplatsen.se
Postat av: Lisa - mamma till Elvin

Tänker på er! Kram

2012-06-06 @ 09:16:54
Postat av: "Gudmormor"

(du har fått en halv kommentar :) skrota den första ;) Jag och datorn är inte vänner idag ... som vanligt :))



Älskade unge! Den personal som finns kring Dig och Lill´Emil har lön för att ta hand om Er båda ... en gedigen utbildning för att klara trötta ... uppgivna ... ledsna mammor! Att sedan pressa Dig när orken tryter är INTE okej! så lilla gumman det är mer på sin plats att personalen ifråga ber Dig om ursäkt till att börja med :)

Vi sänder "DÅDKRAFT" KRAMAR i massor!

2012-06-06 @ 10:51:03
URL: http://www.teammiraxcazper.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu