7 mars 2012

Emil bli 1 vecka gammal idag! dagarna bara flyter iväg och ska ja vara ärlig så imorse vaknade jag och funderade va de va för dag..
de är som att alla dagar är lika dana och man fungerar nu mer på räls än som man annars gör..
min dag ser ut så här:
kliver upp och ev duschar
går upp till Emil och pysslar
äter lunch
vilar ev en stund då jag fortfarande har en massa vätska i kroppen så ja ska ligga me benen i högläge!
går upp till Emil
middag
är uppe hos Emil
sova
och sedan samma sak nästa dag!
Jag får så frukansvärt dåligt samvete vissa dagar för de känns som att jag inte är där så mycket som jag kanske borde?
jag vet att jag inte kan göra mer än va jag gör och sköterskorna skryter på både mig och Lars för att vi är där och hjälper till med det vi kan..
ändå finns skuldkänslorna där då jag går därifrån..
Ja kan lova att ja längtar tills han är så pigg så vi får plocka ut honom ur kuvösen så vi får sitta och krama honom!
Men fortsätter han göra såna här bra framsteg som han gjort nu på några dagar så kanske det inte är långt kvar MEN som sagt, man får ta en dag i taget för det kan verkligen vända fort för de små liven!
Emil har iallafall varit med om en hel del nu och jag orkade inte skriva någonting igår för jag var helt slut på..
De började med att läkarna sa att de skulle dra tillbaka dränet som han hade i bröstkorgen för vätskan och precis efter de gjort de upptäcker de att hans bröstkorg fylls med luft..
av någon anledning så ha det blivit pyspunka på hans ena lunga och det gör att det läcker ut luft i hans bröstkorg..
så de va tvungen att sätta ett drän till..
tungt vart det och jag led med Emil hela dan å kvällen.. stackars liten alltså!
Men nu är värdena bra, han är pigg och vi har fått börja mata honom genom sonden :)
Dessutom brukar vi he lite bröstmjölk på nappen han har så han får den när vi matar honom och jösses va han smakar!
Charmtrollet vårat :)
Nu ska ja ta och gå upp till Emil igen för att kolla läget och säga godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu