24 maj 2012

Nu sitter jag och Emil inne på rummet, jag sitter vid datorn medan Emil sover som en stock i vagnen..
Ja tyckte att vi skulle byta blöja men Emil blängde på mig och somnade om.. jag tar det som att de är lugnt en stund till på den fronten..
han skulle ju allafall äta strax efter klockan 2 så då blir det byta iallafall så då äre ju ingen fara :)
Sköterskan sa nu att hon tyckte att man skulle skjuta tillbaka hans måltider så första målet på morron är klockan 9..
Hon vill då att vi ska hämta honom efter det målet.. så vi får lära oss att ha honom hel dagar.. ska bli skönt faktiskt men jag längtar verkligen tills han inte behöver cpap befuktaren å 3 L/min me luft.. de bli lite lättare att fara omkring då än vad det är nu.. då kan man ju faktiskt ta en promenad runt sjukhuset också :)
Emils kortisonkur ska börja trappas ut nu, han ska få sin kortison tablett varannan dag nu för att sedan kunna ta bort den helt. Läkaren tror att Emil kommer att klara grimman även efter kortisonet är borta för han har gjort så många framsteg på kort tid nu.. Sedan sa han att det är inte säkert att det är kortisonet som gjort att Emil klarar grimma heller.. tidigare ha kortisonet inte gett någon effekt på Emil så de ska bli spännande å se om det var kortisonet som gjort detta eller om det är Emils egna vilja :)
Men att dom nu ska börja trappa ur kortisonet å  att vi ska ha honom hela dagarna gör att jag faktiskt börjar kunna föreställa mig att vi kommer att få åka hem.. även om det tar några månader till så får vi iallafall åka hem!
Jag börjar vara less på att vara instängd här, ja vill ut.. kunna få känna mig som en vanlig mamma med en vanlig familj..!
Men vi kommer som sagt också komma dit.. nångång framöver..
har sutte å gjort lite "forskning" på egen hand för att hitta hjälpmedel åt oss som kanske kan hjälp oss att få "leva lite vanligare.." så nu ha ja en hel radda med förslag. ska ta upp de me läkarn imorrn för att se va dom säger.
Gu va de ska tycka ja är jobbigt som hela tiden sitter och letar saker till vår fördel ;)
Nä nu kallar Emil på mig så de är bäst ja kollar va han vill :)

Kommentarer
Postat av: malin björkman

Hej där vilken duktig kille ni har :)

Tänkte att jag skriver här i stället för på familjeliv.

Att han har pco2 9 är helt ok, våran William låg på 14 i grimma i början dom gick mer på allmäntillståndet. När vi fick permis så hade han tror jag ca 2-3 l/min. Vi har en syrgaskoncentrator ståendes här hemma så vi behöver inte krångla med tuber när vi är hemma utan bara om vi är på utanför huset. Kolla gärna i våran blogg; Familjeniinsjon

2012-05-28 @ 07:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu