9 maj 2012

Igår fick jag besök av Emma som hjälpte mig att flytta upp på avdelningen! Tack så mycket för hjälpen!
Vi har också planerat att vi ska ha ett jönssonlan då vi fått komma hem! kommer bli kanon :)
Emil mår bra men idag har det varit lite bökigt för honom.. cpap maskinen som ska ge honom puffar vid hans andetag gör inte som han vill.. sensorn som han ska ha på bröstkorgen mäter bara hans utandning så när han andas ut så ger maskinen en puff och det blir jätte konstigt för honom.. jag förstår om han blir arg, ja mena försök att andas ut i motvind.. de kan ju vara nog jobbigt för oss vuxna!
Så läkaren och sköterskorna har försökt att få någon ordning på det där fast de fick ge upp så nu har han en vanlig cpap istället tills "experten" på maskinen kommer för att kolla :)
De har tagit blodprover idag isamband med att de tog bort infarten han haft i foten, han fick blod igen igår kväll för HB:t va lite långt..
Så han ser lite piggare ut idag faktiskt, stackarn som har en kropp som går på sparlåga och ger all energi för att andas och utvecka lungorna.. de är ju bra naturligvis men det är så mycket annat som kroppen lägger åt sidan så länge som att producera nya blodkroppar osv.. men läkarna tror att det kommer att komma igång så fort han fått ordning på lungorna så de känns tryggt! Känns dock jobbigt att läkarna fortfarande inte kan säga hur de här kommer gå.. tungt och tanken gnager verkligen i mig dagligen.. speciellt nattetid..
Ibland är det faktiskt lite svårt att tänka possitivt, speciellt då ingen kan ge oss lite lugnande kommentarer om det..
Mia berättade idag att läkarna har börjat höra sig för med andra sjukhus i sverige och i världen..jag hoppas de hittar någonting som hjälper Emil.. va de än är så tar jag det.. bara han blir bra snart!
Men jag har på känn att de kommer bli jobbiga veckor framöver, innan alla sveriges läkare ha kommit överens om någonting..
Kommer han vara som normala barn? kommer han behöva andningshjälp hela livet? frågorna kan nog skrivas som bok snart..
Vi vet att det är en friskpojke förutom hans lungor, jag hoppas bara att de ska hitta någonting som kan hjälp honom..

Kommentarer
Postat av: Malin K

Ååååhhh!!! Jag tänker så mkt på er o lille Emil. Önskar så himla mkt att han får bli en frisk liten pojke. Läkarna i Sverige är fantastiska, de kommer säkert på ngt bra. Om inte annat är det ju som jag skrev i ett mail så att lungorna växer otroligt mkt de första åren så tiden kommer säkert hjälpa honom en hel del. Förstår att ni lever i en mardröm. Försök ta hand om er så gott det går.

Styrkekramar till er alla.

Malin (mamma t sander m vattenavg v 21)

2012-05-11 @ 10:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu