25 april 2012

Emil har haft några svajiga dagar och jag har varit riktigt orolig.. har inte kunnat sova och mått allmänt helkonstigt..
Läknarna säger att han räknas som stabil men jag kan ändå inte slappna av.. vi ha ju flera gånger sett att de fort kan vända trots att man räknas som stabil!
Men nu verkar det gå tillbaka så nu ligger Emil på ca 70% mest hela tiden.. fast de går ju så klart upp och ner.. när han äter eller bökar på så behövs det mer.. Han är vaken och visar mamma att jag är inte farligt slö utan jag har bara trött för att min kropp får jobba så mycket! Vilket för mig.. känns jävligt bra!
De har ökat maten till 50 ml var tredje timme och det är Emil mycket nöjd med fast ibland vaknar han före måltiden och är hungrig.. DE är ett väldigt bra tecken!
Blir knappast stockholm om 2 veckor då de tycker att Emil ska behöva mindre syrgas innan det blir aktuellt.. så klart är det bra men jag är så orolig för denna operation så jag hade vela ha den bortgjord.. men för Emils bästa så väntar jag mer än gärna för de minskar risken för komplikationer..
Men vi kämpar på och Emil gör oss så klart stoltare för varje dag som går, för varje litet steg framåt han tar!
Emil har också fått nya kläder av Denise, super fina kläder! Vi tackar så mycket!
Har följt Denise och Lisas resa genom hennes blogg väldigt länge. Redan innan Emil kom till världen..
När Emil väl kom till världen så vände jag mig till Lisa för att få lite pepp från en som varit i samma sits och gav mig många goda råd som jag är tacksam för! Känns så skönt att man kan vända sig till andra människor som bryr sig trots att man inte träffat personerna tidigare! Men nu har vi träffas Denise och det är verkligen en kämpe utav dess like! En väldigt söt tjej som visat att man aldrig ska tappa hoppet!
Ni kan läsa om deras resa på http://prematurmamma.bloggplatsen.se/
Lisa och Denise ger mig hoppet att en dag kommer vi också komma hem! Det gäller bara att vara stark!
Tack även till Lisas mamma som gett stöttande kommentarer!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Va fint du skriver! Skönt att man kan hjälpa någon liiite iaf, för det här är verkligen en stor kris att gå igenom.

2012-04-26 @ 12:20:56
URL: http://prematurmamma.bloggplatsen.se
Postat av: Lisa - mamma till Elvin

Hittade hit från Denise. Förstår allt du berättar om helt och hållet. Elvin föddes för ca 1 år sedan i v26. Hans lungor var mycket omogna och han hade resp i ca 2 veckor. CPAP fick vi ha under ca 3 månader innan han klarade sig med syrgasgrimma. Totalt var vi på sjukhuset 4 månader, han var 1 mån korrigerad innan vi kom hem. Vi fick också ta med oss syrgas hem då han inte klarade sig utan det. Vi fortsatte syrgasbehandlingen drygt 3 månader efter att vi kommit hem innan han klarade sig utan. Det är en befrielse när de är helt fria från slangarna. Vi får fortfarande inhalera honom morgon och kväll med ventoline och pulmicort. Men det är inga problem jämfört med det man gått igenom under sjukhusvistelsen. Kommer följa er också precis som Denise för att se hur det går för er. Kramar!

2012-04-26 @ 20:51:19
Postat av: Frida - mamma till Liam och bebis i magen

Svar; okej de känns skönt att höra. Man blir jubirolig för minsta lilla ;/ hur är allt med er ? så otroligt söt liten son ni har :) kram

2012-04-27 @ 05:33:14
URL: http://frudrutts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu