3 april 2012

2197 gram idag! Emil växer så det knakar och det är vi väldigt glada över! Han har dock haft magknip idag och det är så jobbigt att se honom ligga och kämpa samtidigt som man står och masserar magen för fullt även fast det verkar som att det inte hjälper speciellt mycket..
Men vad gör man inte? Lyfte sedan ut Emil ur sängen och så fick han äta middan med mig och helt plötsligt kommer det en jätte rap och Emil slocknade i famnen.. kanske vare en hel del luft som va bekymret.. inte lätt att rapa om man ligger ner heller.. typiskt att ingen fattat de tidigare som han försökt förklara de ;)
Sedan sov han hos mig i 2 timmar innan det var dax för mig att kliva upp och försöka få i mig lite käk jag också!
Imorrn om det är lugnt på salen så ska vi ev få bada Emil också för första gången! Kan bli mycket spännande måste jag säga! Ska bli riktigt kul och se vad han tycker om det! fast tvättningen brukar han tycka är skönt så jag tror nog att badandet kommer att gå hem!
Annars så måste jag ta mig i kragen och våga "släppa taget" lite ( hur dumt de där nu kan låta! ) Men jag har nu i flera dagar i rad varit orolig/nojig över att någonting ska vara fel under natten när vi inte är där.. Jag vet att sköterskorna har bra hand om honom men ändå känns det så fel.. jamena det är ju meningen att man ska ta hand om sitt eget barn.. När man kommer till BB från förlossnigen så kanske man får hjälp de första dagarna men sedan är de ju tänkt att man ska klara sig själv.. Nu känns de precis som jag lämnar bort Emil på nätterna för det är ju lättsammast.. så ikväll sa vi godnatt till Emil vid kl23 och då gick vi ner till vårt rum för att kvällsfika med de andra boeendena här som också har sina barn på 4:an.. Strax efter kl 02 så var ja tvungen att gå upp och titta till honom.. fast jag vet hur de slutar! Jag kommer dit, sneglar på saturationen och på Emil som alltid ligger och sover så snällt då sköterskorna kommer fram och berättar läget eftersom de vet att jag kommer upp på nätterna just för min noja ;)
Vad tro ni händer då?
Just precis, Emil hör att jag är där och då ska han börja knösa vilket innebär att jag inte kan gå därifrån! Ofast går det fort att lugna honom då, man pratar lite med honom, ger honom en puss på kinden och säger godnatt! Gäller dock att man kommer ihåg att vara tyst så han tror man har gått! känns skit konstigt att göra så där men jag vet ju att om man inte gör på det viset om han vaknar så kommer han inte sova lugnt resten av natten utan vara orolig, vilket är onödigt!
Så jag måste börja "släppa taget" och våga lite på att han har det bra och att händer de någonting så ringer dom från barn 4 direkt!
Annars verkar det vara babyboom på barn 4 just nu! Det har kommit ett par tvillingar hit och en enkel unge som man kanske kan kalla dom! De har dessutom börjat göra plats på salarna så det kanske är på väg fler barn..
Jag kan inte låta bli att rysa när jag hör att det kommer fler barn eller när de börjar göra iordning platserna för att det ska kunna komma nya barn och det ska stå färdigt för jag kan inte sluta tänka på de stackarna som kommer..
Man vet att de har en lång väg framför sig och att detta är en upplevelse som man helst undviker att göra om även om man kanske kan se mycket possitivt i situationen om några år..
Nä nu är det dax att sova! Klockan är 03.40 så det är tur att Lars har "morronpasset" imorrn bitti så jag får sovmorgon.. typiskt va orolighet kan ställa till de för en!

Godnatt!




Kommentarer
Postat av: Anonym

GLAD PÅSK EMIL ♥ nästa år kommer vi med påskägg till dig ♥

2012-04-05 @ 15:12:26
URL: http://teammiraxcazper.blogg.se/
Postat av: Sara - Mamma i Juni

Sv: Jag tror också det finns en mening med allt som händer och jag vet att ni är starka och att Emil är stark, ni kommer klara detta :)



Kram på dig och glad påsk!!

2012-04-05 @ 15:35:54
URL: http://frookensara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu