25 december 2012

Vi har inte försvunnit om någon trodde det, det har tyvärr inte funnits så mycket tid över till att skriva någonting här man jag hoppas på att kunna göra en sammanfattning om vad vi haft för oss.
 
Vi har varit i Umeå för återbesök där vi sov över på björken.. Det gick faktiskt bra. Jag va med på sövningen av Emil och trackbytet. Trackbyte har jag ju gjort själv en gång när Emil va sederad så de vet jag ju va de innebär.
Jag trodde sövnigen skulle bli läskig men det gick bara bra. Emil fick en röd racerbil som han lekte med tills han somna. Lilleman lyckades naturligtvis charma alla i OP salen genom att "klia" narkossköterskan på magen för OP tröjorna prasslar lite när man gör det och det är naturligtvis jätte kul! 
Först ville de att jag skulle gå ut från OP salen efter Emil va sövd för att de kunde hända saker på OP som föräldrar inte ville se. Jag pratade med läkaren å sa att jag faktiskt varit 8,5 månad på barn 4 så det kändes som att jag kan inte vara med om något värre tror jag än det man varit med om där.. 
Jamena, ibland har man ju fått sitta å bara hålla tummarna att det går vägen så.. trackbyte med sövning kändes lätt på nå vis fast jag förstår va han menar.
Efter bytet så skulle vi koppla över Emil till sin respirator igen för att åka till uppvaket. Då vart det en lite dip så de vart lite mer stök. Byte av resp igen osv men annars gick det bra. Som vanligt kunde jag inte låta bli utan stod och diskutera med läkaren som vanligt. Men det va helt enkelt så att Emil började vakna å tyckte inte alls att en maskin skulle tala om för honom hur han skulle andas. vilka fasoner va?!
Bestämd kille nanting!
Läkaren på öron berömde oss även för att vi her babypuder på trackbandet. Han hade aldrig sett det förut men tyckte att det va en suverän ide då det blir väldigt fuktigt där bak. Han skulle tipsa det vidare!
Så vi tog åt oss äran ordentligt ;)
Emil sov inte speciellt länge utan hann nästan bara komma ner på uppvaket så va han klar vaken och redo för att charma de nya människorna på det här stället och tro mig. Det gick fort och Emils prat hördes lååånga vägar :)
 
Någonting jag hoppas på att de ändrar till nästa gång vi ska göra detta är att vi kanske inte behöver få en tid kl 7.30 på morgonen på öron. För det första va Emil super hungrig eftersom han inte fick äta efter kl 24 och sedan så hade jag och gudmor fullt ståhej med att packa ihop all utrustning till Emil där på morgonen. kl 05 fick vi stiga upp, vi började packa 05.30 och va precis klara till tio i sju ungefär så vi hann slänga i oss frukost och sedan iväg på öron där vi då fick sitta och vänta i över 1 timme..
Stackars liten va han skulle ha varit hungri...
 
Men trackbytet gick iallafall bra. Vi gjorde även besök på barn 4. Kändes konstigt att gå in genom dessa dörrar igen men det gick ändå bra. Roligt att träffa några av alla de kända ansikten där.
Tro Emil kände igen sig. personalen kände han säkert igen för det vart både prat och smile från Emils håll :)
Sedan tog vi oss en trip till barn 2 för att träffa knapp Karin. Rättare sagt så tog jag en trip till barn 2.. Emil fick vänta utanför med gudmor då man aldrig vet vilka baciller det finns på barn 2 i RS tider..
Jag bytte ut matpumpen med Knapp Karin och sedan drog vi oss tillbaka till björken för att äta och packa in i bilen.
Jag lovar, jag hade packning för minst 8 pers i bilen men ur bilen kom det 3 per.. eller 2 å en halv  :)
Men va gör man?
Bara att bita ihop och packa vidare!
 
 
Annars har vi inte gjort så mycket mer än att sitta hemma och mysa, Vi började julstöka lite och göra iordning inför julen. Pappa Lars kom hem på torsda kväll och på fredag morgon kände sig han inte så kry.. 
SAY WHAT?!?!? okej bara att inta försiktighetsåtgärder..
Lars fick inte komma inärheten av Emil eller Emils saker och jag fick lov att sova i gästrummet för att minska risken för att Emil skulle bli sjuk.
.Kändes konstigt men det fanns inget annat alternativ. 
Synd bara att det hände då vi inte hade några assistenter utan jag va själv.. Men Emil ringde efter mormor så de gick ju bra ändå :)
Så vi hade några dagar här då vi bara gick om varann och knapp såg varandra egentligen men det verkar ha funkat för Emil har ännu inte visat några tecken på att vara sjuk. Tackålov!
 
Trots sjukdom så blev det jul, en speciell jul då det va Emils första jul!
Han va super söt i tomtedräkten och han va på helspänn hela förmiddan. Allt folk ( vi va 8 st ) som kunde ge en uppmärksamhet och busa med en.. Emil gilla det skarpt.
Han passade på att mysa hos både mormor å moster mellan sovpauserna och va helt nöjd hela dagen.
När vi kom till julklappsöppningen så vart han så till sig så att han nästan slängde sig på paketen..
När han öppnat paketet från moster, där det låg en mjukis elefant. En STOR elefant som är lite större än Emil så tittade Emil på elefanten och dök sedan ner med ansiktet i den. tittade upp igen och sedan ner med ansiktet i den igen.. så höll han på några gånger innan han tillslut myst in elefanten och somna..
haha lillkillen!
Emil fick en massa fina presenter som han är super nöjd med!
 
Nu ska Emil få mysa med pappa imorron å assistenterna, heeeeela dagen för mamma ska bege sig till Umeå ( hör å häpna!! ) för att försöka shoppa.. känner jag mig själv rätt lär de bli mest till Emil men..
Så imorrn blir det grabbdag :)
Bjuder på lite bilder så här i slutet på min sammanfattning!
 
 
Lilla julafton med gudmor, Emil hjälper till med gudmors paket!
 
 
Wow kolla alla häftiga prylar jag har på mitt bord!
 
 
" Gudmor du sitter ivägen, jag ser inte tvn "
Jag började faktiskt busa med gudmor tills 
Musse började på tvn..
 
 
Jag bara älskar den här bilden!!
Överlycklig kille på Lynx boben, men va skulle han blivit 
med tanke på de skotertokiga föräldrarna han har :)
 
God Jul & Gott Nytt År från oss!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Håller med dig! Skoterbilden är fantastisk! Han är så söt och ser toklycklig ut på bilden. :)

2012-12-28 @ 01:56:47
URL: http://www.wockatzmirakel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu