16 juli 2012

ja, va ett tag sedan jag skrev nu och egentligen har det inte hänt så himla mycket heller..
Emil kämpar på med sina lungor och de verkar som det går åt rätt håll iallafall!
Jag och Lars va hem en sväng på marknaden och jag vill inte påstå att de va enkelt men de gick ändå hyfsat..
att se alla barnvagnar rulla runt på marknan va en pers.. vi skulle också ha gjort de men emil ligger på Nus istället..
4,5 månad har vi varit här nu, jag börjar bli less.. ja längtar hem även fast jag vet att vi kommer bli rätt så låsta när Emil kommer hem.. vi kommer att hela tiden få gå på vår vakt och göra allt för att undvika bakterier och annat som åker runt i luften..
men ändå, hemma är hemma..!
nu gäller det att få fart på kommunen för de ska bostadsanpassas hemma å folk ska utbildas.. i mitten på augusti drar allt igång igen å då hoppas jag det går fort så vi bara behöver vänta på att Emil ska klara de sista stegen som behövs för att komma hem!
Idag hade vi läkarsamtal också, Emil kräks ganska så mycket just nu, de tror att de har med knappen att göra.. att den är för lång och retar magsäcken.. vilket innebär att de kommer bli en kontrast röntgen antagligen imorrn för att se om det är knappen.. en medicin är redan insatt för att se om den hjälper..
Han fortsätter med matdropp så de kommer vi antagligen att få med oss hem..
men vem bry sig liksom...
Mår Emil bra, mår vi bra så är de ju så om vi kommer hem med en liten apparat till är skit samma..
vi kommer ha rätt så mycket med oss hem ändå!
Jag hoppas att arbetsteraputen tar kontakt med mig i veckan så vi kan boka en träff.. det börjar bli dax att beställa grejer till Emil så vi har dom, gärna innan vi kommer hem..
som barnvagnen som mest troligt kommer special beställas..
vore ju skönt att ha den redan nu så när Emil kommit så pass långt att man kan lägga honom i hemrespiratorn att vi kan gå ut å gå! hur härligt vore inte de! de går så klart med en vanlig vagn också men då får man typ bära hälften på axlarna.. blir tungt i längden, jag lovar!
nä nu har jag uppdaterat er om läget så nu ska jag springa in till lilleman å mysa lite!

Kommentarer
Postat av: Emzon

Hej. Tänkte bara slänga in några grejor som gör att signar spyr. För kall mat. Han vill helst ha den lite ljumen. För hög fart på maten eller konstant mat i pumpen, mår bäst av mat var fjärde timme. Ligga ner å äta. Morfin eller nya mediciner. Hoppas det kan vara till nån hjäl. Skät om er

2012-07-17 @ 23:34:25
Postat av: Anna

Han är så söt, er Emil!

Och det är roligt att se att det går åt rätt håll med hans lungor.

Med vänlig hälsning, Anna

2012-07-18 @ 18:15:00
URL: http://www.wockatzmirakel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu