23 juli 2012

ja, ha det egentligen hänt någonting sedan jag skrev sist? jag tror faktiskt inte det, vi står stilla å trampar på samma ställe ungefär..
vi hoppas att Emil ska få komma tillbaka till hemrespiratorn snart, så vi kan gå ut å gå å bara göra någonting som räknas som normalt..
på tal om att gå ut å gå, imorrn ska vi fara och köpa en ny vagn.. en tvillingvagn.
Nä vi ska inte ha en till utan vi har insett att vi behöver en vagn som klarar av fler kg:n än va en vanlig vagn gör. vi försökte få en från habiliteringen men det fick vi inte, Emil är för liten och då får man stå för sakerna själv!
Super kul när utrustningen vi kommer ha med oss när vi är ute å går i vagn väger lite mer än 15 kg å allt får inte plats på en enkel vagn så då får man bära.. med mina leder hinner jag nog inte långt innan jag bryter ihop och går av, ungefär..
så vi köpte en vagn på barnenshus, en tvillingvagn som klara vikten med en bra marginal tillgodo! perfekt!
så det ska bli spännande och få hämta ut en helt ny vagn, få köpa till lite nya saker som vi ska ha till vagnen osv.
bara vi får använda den snart också :)
Tillbaka till Emil igen, jag är faktiskt lite orolig för den vänstra lungan.. jag hoppas verkligen att den håller sig öppen och inte faller ihop igen för det vore verkligen inte bra..
Lungröntgen som togs sist visade att vänstra lungan hade mindre lufthalt i sig vilket i sig kan vara ett tecken på att den håller på att falla ihop igen eller att det är tätt av slem.. svår tolkat alltså men man kan ju aldrig tänka sig de bättre alternativet här utan man tänker sig alltid det värsta, måste vara ett sjukhus syndrom..?
Men han ser fortfarande pigg ut och vill vara med, att titta på barnprogram är nya favoriten! han blir så fast i tv:n så de spelar ingen roll va man gör för han bryr sig inte ett dugg! Sedan så ligger han och sprattlar som bara den av all musik osv så de är riktigt roligt att se :)
Idag har Emil haft besök av gudfar Morgan, det var första gången som Emil träffar Morgan men det verkade inte spela någon roll! Emil började snacka så det stod härliga till! ( de låter iof ingenting men man ser ju att munnen rör sig! ) Så det verkade som att Emil gillade vårt val :)
Ser framför mig hur Emil kommer ta sina prylar och rymma hem till Morgan för att åka traktor eller nått sånt!
Han lär nog få samma uppväxt som jag, på garaget med pappa eller morfar fast Emil får ju vara på garaget med oss, morfar eller gammelmorfar å hos gudfar också säkert!
Mycket bra!
Jo nu kommer jag på att Emil fått sin första vaccination! han hade inte gjort en minn när han fick sputan men stackarn fick feber på natten..
Men de gick tydligen fort över och han vart nöjdare!
Nu tror jag att jag fått med allt som hänt än så länge, nu ska vi bara passa på att mysa medans Lars är här för imorrn åker han och jobbar igen så då blir vi själva 1 vecka!
Mycket spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu