27 juli 2012

Emil har börjat äta frukost, lunch, mellis, middag och kvällsfika i form av mat eller ja puré..
han äter inte speciellt mycket men han blir nöjd och tycker det är mysigt!
Kvällsgröten är en riktig favorit å man sover så skönt efteråt också ;)
Han sover nu egentligen hela nätter förutom
om det kör lite i magen, behövs sugas i tracken eller är mycket i blöjan.
Då vaknar han och blir ledsen men det är ju bra
att han säger till när någonting är fel.
Tänk att den 29:e blir Emil 5 månader..
5 hela månader, vars tar tiden vägen liksom?
Annars har det inte hänt så mycket nytt för oss..
Emil har haft besök av mormor, morfar och moster vilket
han gillade, han längtar nog hem så han få vara med dom mycket å läänge :)
Mormor stannade kvar här i 2 nätter medan morfar å moster åkte hem.
Va väldigt skönt vill jag lova att få sovmorgon å veta att Emil va i
full fart att prata och busa med mormor!
Så Emil har busat som bara den så han va helt utslagen nu när
mormor for.. haha sötkillen!
Jag ska ju åka hem till veckan också, Lars ska vara här med Emil själv
och jag åker hem för att samla krafter..
Jag ska försöka vara borta 3!!! hela dagar från Emil..
Måste låta töntigt men hittils har 2 dagar vare dödligt jobbiga..
Nu ska ju iof Lars vara här så Emil är ju inte själv och jag vet ju att Lars kan
ta hand om Emil så det lär ju inte bli några problem..
Men jag får hela tiden känslan " va är jag för mamma som bara lämnar mitt barn och åker?! "
Men grabbarna behöver nog lite grabbtid också :)
Sedan får vi se om det blir så att Lars åker hem på fredag för att hjälpa mig
att rensa i huset för att Emil ska få komma hem..
Då åker mormor till Emil å är med honom, klagar nog varken Emil eller mormor på :P
Vi har inte så mycket som behöver byggas om men jävlar va grejer vi har i huset som vi
måste gå igenom..
vi måste ju se till att ha det väldigt enkelt hemma så det är lätt att städa då vi
kommer behöva vara noga med hygien.. super noga!
Men det tar man, får vi komma hem snart så är jag nöjd!
Nu håller vi tummarna för att Emil ska klara hemrespiratorn till veckan för då kanske vi får gå ut i vagnen igen!
Jag hoppas verkligen de, förstå va skönt att få ta en promenad med honom 1 gång per dag iallafall..
Det vore ljuvligt!
Nä nu är det dax att krypa isäng, ja ska upp tidigt imorrn och ge Emil frukost!
Gröt är gott!

Kommentarer
Postat av: Jessica Sundvall

Herregud så stor han har blivit!

Skönt och se att det går frammåt för er, och han verkar vara en riktig kämpe!:)



Hejja hejja på er, det är tufft tiden på sjukhus, men kämpa på så är ni förhoppningsvis snart i åsele!:)

2012-07-30 @ 23:02:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu