16 mars 2012

Är ett tag sedan jag uppdaterat bloggen nu så jag slänger in en snabb uppdatering om läget.
Har fått en massa frågor så jag tänkte svara på frågorna senare någon dag då ja ha mer ork.. så äre någonting speciellt ni undrar över så fråga på.. de ja inte vill/orkar svara på lämnar jag.
Emil har börja piggna på sig ordentligt och vi får nu sitta och hålla i honom. kängrusittning som det heter på barn 4!
Hur mysigt som helst, jag och lars sitter varannan kväll, 2 timmar åt gången och jag lovar.. Emil njuter lika mycket som vi gör!
Höjdpunkten på hela dagen utan tvekan!
Han har även börjat skratta, sötnosen alltså!
Idag har dem iallafall gjort ultraljud på hjärtat för att kolla så duktus är stängd. Det är alltså ett kärl i hjärtat som stängs efter att barnen föds. gör de inte de så kan man behöva medicin eller operation.
Hos Emil hittade man inget så det betyder att han slipper medicin eller operation för det! Hjärtat såg fint ut och gu va skönt det kändes så man inte skulle få en käftsmäll där att dom hittat något som va avvikande. så när läkaren kom och sa att det såg bra ut och fanns inga tecken på något avvikande så föll det en stor sten från bröstet på mig!
Han har även fått börja äta igen efter att ha haft 1 dygns fasta. detta för att han inte fick behålla maten utan spydde upp varje mål han fick.
Antagligen hade det med morfinet som han får att göra så nu håller de på att trappa bort det...
Som läkarna säger: just nu ser det bra ut!
Just nu, ingen vet hur det ser ut imorrn eller inatt.. men vi håller tummarna att vi ska slippa fler dippar och att vi nu bara kan växa på oss!
Nä nu ska jag ta och sova så jag orkar upp imorrn bitti! har möte med kuratorn på barn 4 för att få hjälp att fylla i papperna som ska till försäkringskassan och sedan ska ja försöka hinna till läkarronden och höra hur det såg ut me de nya proverna som ska tas på Emil inatt!
Over and out...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu