5 mars 2012

Ännu en dag har gått mot sitt slut, dagen har varit tuff för Emil.
De var tvungna att byta ut dränet som han har i bröstkorgen för det var tätt.. de byter och gör en röntgen för att se att de ser bra ut..
naturligtvis så sitter inte alls dränet bra så stackarn får lov att byta det igen..
han hade så klart fått smärtstillande så han kände ju ingen smärta men det är en pers på en sån liten kropp..
när jag sedan var upp en sväng innan middan så berättade sköterskan att dom ev va tvungen att sätta om dränet ännu en gång för att det inte riktigt va bra så ville ja bara skrika att nu fick de fan vara bra! men ja höll mig lugn å insåg att de nog är mina hormoner som visar sig... dom är ju trots allt utbildade och bra på deras jobb å de är inte jag!
jag lider så otroligt mycket med Emil, de kan inte vara roligt att behöva göra ett dränbyte 3 gånger under en dag!
Men tack och lov så valde läkarna att avvakta med dränet för att se om det kanske kan funka som det är nu också..
det var ju trots allt inte så mycket vätska kvar så..
Eftersom han varit med om så mycket idag så är han ganska "ner drogad" och sover mest hela tiden..
han lyckades dock bjuda på sin första bajsblöja och jag lovar.. ja förstår inte hur de kunde få plats i hans lilla kropp innan!
Innan kvällen fick vi byta 2 bajsblöjor så nu börjar kroppen på att komma igång på riktigt för han vilket känns mycket bra!
Vi ha även haft läkarsamtal idag och de behövdes verkligen! skönt att man vet att dom har satt av tid för att prata me en så man bara kunde ösa över honom med frågor.
Nu hoppas vi på att Emil ska orka fortsätta i den här takten då det gäller att göra framsteg nu då han har mycket mindre syrgas och kvävgas än vad han haft tidigare.
Sedan kommer det ju behövas en operation för att ta bort dränet som dom satte in i stockholm, de som åkte IN i bröstkorgen på honom istället...
gruvar mig redan men försöker skjuta bort dom tankarna nu för det är en lång väg kvar innan dess!
Nu ska jag ta och krypa isäng och försöka sova några timmar iallafall..
jag hinner vakna tillräckligt många gånger under natten och kolla på telefon så jag inte missat att dom ringt från barn 4!
Kvällsmys med pappa och
det verkar som det skönaste
är att få sova på rygg!



Over and out...!

Kommentarer
Postat av: Alexandra Arneson

Hej Charlotte



Tack för att du orkar skriva. Vi känner oss så långt bort här nere men via bloggen och FB kan vi följa med i hur det går. Jag förstår att du måste ta fram krafter du inte trodde du hade nu för att orka allt. Samtidigt har du tuffa dagar när hormonerna ligger på utsidan om kroppen och tårarna bara rinner hela tiden. (Jag bröt ihop bara av att jag inte kom upp ur sängen själv pga snittet.)



Emil är så vacker och vi hoppas ni har kommit hem tills vi kommer upp så vi kan få se underverket.

2012-03-06 @ 07:36:30
Postat av: Sara - Mamma i Juni

Tusen tack för tipset snälla du! :) Kram på dig

2012-03-06 @ 13:52:35
URL: http://frookensara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu