8 maj 2012

ja försov mig imorse då mobilen aldrig ringde och väckte mig.. missade 10 matningen hos Emil.. snacka om att ja vart arg på mig själv!
Tog tag i resväskan, en påse och gick upp på avdelningen och dumpade de i vårt nya rum! VI SKA ÄNTLIGEN FÅ FLYTTA UPP PÅ AVDELNINGEN!!!!!
så himla skönt de ska bli att bara ha Emil några meter från rummet! men sablar va mycket grejer vi har här.. vars kommer allt ifrån?! får nog lov att skicka hem lite grejer om mamma å pappa kommer hit..
Annars så ha Emil haft riktigt ont i magen då han inte fått sköta den nu på 1 dygn.. stackars liten säger jag bara. förhoppningsvis får han igång den idag så han slipper ha jätte ont i magen..
De ha också bytt cpap maskin till Emil, till den nya som har en annan inställning.. nu sätter man fast en "slang" med tejp på magen som känner av hans andetag och när han andas in så ger maskinen han en puff så han får så bra tryck som möjligt vid andetaget.. det ska då vara mycket bättre för hans lungor.
Nu när ja kom upp så låg han på 50% syrgas, igår kväll låg han på 70% så nu känns det som att de går åt rätt håll!
Vår duktiga lilla kille!
Han fick även bada igår på eftermiddan och gu va han tyckte de va mysigt.. finns det något bättre mot en mage som gör ont? Emil tyckte inte det iallafall så han bara njöt.. han tyckte nog bara vi va dumma som tog upp honom för då vart de ju kallt :)
Idag har han inte varit vaken speciellt mycket men jag förstår han.. en hel dag med ont i magen, bad och magmassage å sen på de vara vaken under natten och ha ont i magen.. klart man sover dagen efteråt då..!
Glömde berätta att jag faktiskt börjat våga att släppa kontrollen lite hos Emil och går nu ifrån lite mer än va ja gjort tidigare! Igår va jag borta från Emil 4 timmar, va å hälsade på Denise och Lisa på deras rum och surra lite! Mycket trevligt! Fick även hålla i Denise en stund, riktigt tjusig tjej de där! fast hon är ju inte riktigt van att se någon som se så konstig ut som jag antagligen för hon vart lite förskräckt ;) Men nu när man får flytta upp så tro ja att ja ska hälsa på dem några gånger till innan de åker hem igen. Fast jag är glad för deras skull att de får åka hem så känns de lite tråkigt! Alltid skönt att kunna prata med någon som varit i samma sits och Lisa är ju trevlig och lättsam att prata med! Men om inte annat får vi väl höra om vi får åka å hälsa på någongång framöver då vi fått komma hem! :)
Nu ska jag upp och göra iordning lilleman för att komma upp i famn och äta mat!

Kommentarer
Postat av: Lisa - mamma till Elvin

Sådana puffar fick Elvin också när han var "liten" och omogen i lungorna.

2012-05-08 @ 19:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu