24 november 2012

uppdateringarna här börjar minska lite men jag har helt enkelt inte tid att blogga just nu. Det är så mycket som man ska hinna med under dagarna så ja.. man blir nästan lite chockad..
Man ska kolla igenom all utrustning som Emil har, rengöra det som ska rengöras och checka det som ska checkas. 
Varför jag upplever det som mycket är för att personalen på barn 4 gjorde alltid det när de gick på sina pass så jag hann aldrig riktigt med på det hela.. haha
Sedan så tror jag att mycket av att jag blir så trött och slut på handlar om att jag fortfarande är väldigt kontrollfreak. 
Jag extra kollar gärna och gillar inte riktigt när någonting sker som jag inte har koll på. Skulle jag välja skulle jag göra allt själv men jag ha insett att det är omöjligt.
Min tid räcker inte till för det! Jag är ju trots allt Emils mamma och då ska man faktiskt få konsentrera sig på att vara mamma också.
Men att överlåta allt till assistenterna.. nja kommer nog aldrig hända för lite koll måste jag ju få ha :)
 
 
Iallafall så har vi varit hemma i 12 dagar nu sedan vi vart utskrivna! Det känns helt underbart och jag har inte någongång känt något obehag eller oro. Det har bara varit så naturligt!
Det känns fortfarande wierd med assistenter i huset, vi kommer bra överens med alla och vi är supernöjda men de är iallafall konstigt.
Man har som ingen egen tid bara för sig själv om man inte går å lägger sig i sovrummet för där är ju inte assistenterna såklart men samtidigt så kanske man vill ligga i soffan och bara finnas till?
Det är som en balansgång det där så vi får helt enkelt göra det bästa av situationen tills vi har vant oss..
Annars så har Emil börjat visa att han vill ha mer mat. Förra veckan fick jag ställa upp matpumpen till 90ml var 3:e timme.
Nu kan det säkert låta jääätte lite för andra föräldrar som läser detta. men Emil äter special mat som är mer näringstät. det innebär att han får i sig rätt mängd näring i en mindre mängd mat. Så för att få samma näringsvärde som han har nu skulle han behöva äta ungefär 120 ml babysemp tex..
Han har lagt på sig lite vikt också! 6475 gram visade vågen sist. Det blev alltså en viktökning på 120 gram på 1 vecka!
WIHO, jag tror nästan det är rekord?
Nu håller vi bara tummarna att det håller i sig!
Emil har också lärt sig att "prata". Som de flesta kanske redan vet så har tracken gjort att han inte kunnat göra ljud. Men nu har han lärt sig hur man gör så nu pratas det för fullt här hemma.
Lungröntgen var lite sämre sist vi tog en lungröntgen men jag tror ändå på att det är en förbättring nu.
Jag kuffar ur kuffen på tracken varje morgon ( vi kuffar fortfarande under nattetid ) och trots att han inte har kuffen så håller han saturation och har inga indragningar så det känns som att lungorna borde ändå må rätt så okej?
Åtminstone vill vi att dom ska må rätt så okej, helst skulle dem ju vara helt friska men ja.. vi ha lärt oss under dessa månader att även det minsta räknas!
Emil har också börjat ligga på 0,1 på syrgas flöde under natten.. han har gjort de 3 nätter nu så vi hoppas verkligen att det håller i sig. Kanske börja syrgasbehover sakta men säkert krypa ner ännu lägre..
Håll tummarna för det!
 
 
Bjuder på lite nya bilder också!

Barn 4 pippin är min favorit bland leksakerna!
Jag har inte riktigt räknat ut hur man gör i hoppgungan än
men det kommer!
Så här gott sover man i sin alldeles egna
säng här hemma!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Så kul att få läsa och följa Emil och er! Men saknar er ju ännu mer nu ju! Fantastiska lilla kille och fantastiska föräldrar! Ge Emil en stor puss från mig! Kram

Svar: Vi saknar er också! :) Emil skickar en stor puss och kram tillbaka :) kram!
Charlotte Svensson

2012-11-25 @ 17:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu