27 oktober 2012

Hemma! Äntligen hemma! 
Lars har åkt iväg på skoternsdag med sina kompisar så jag klev upp kl 06 imorse och skjutsade honom in på byn.
Emils mormor ha jobba natt hos oss så hon sover i soffan och Emil sover i sin säng. Lilleman har sovit riktigt bra i sin säng hela natten.
Snacka om att vi är bortskämda. Han somnade omkring 19-19.30 och sedan sover han till ca 06-06.30 då är han vaken till 08 ungefär och busar innan det är dax för mat. När matpumpen är igång och han känner att han får mat i magen så somnar han om igen och sover ca 1 timme.
Nu har vi ju assistenter nattetid men ibland kan man kan man få stiga upp mitt i natten för att hjälpa till om assistenterna behöver ( vilket vi inte behöver på barn 4 ) men jag måste säga att det är ganska skönt. 
Det känns som normalt.. Så trots ca 4,5 timme sömn så känner jag mig ganska pig.
Måste säga det att jag längtar nu hem ännu mer än vad jag gjort tidigare.  Det är så skönt att sova i sin egen säng, kunna kliva upp och slöa i soffan medan Emil sover osv. 
Sånt som man inte riktigt kan göra då man är på barn 4.
Tänk att på måndag blir Emil 8 månader. Shit tiden går verkligen fort samtidigt som den går så jäävla sakta. Emil börjar bli så stor nu. 
Jag kollade tillbaka i hans fotoalbum i veckan och man har svårt att tro att han var så liten när han föddes.
1900g pga svullnad. Beräknad vikt 1500g och vägde som minst 1640g efter nån vecka..
10 veckor för tidigt..
Nu är det en stor kille med en stark vilja på 6,1 kg!
 
Nä nu ska jag ta och göra iordning lite mer käk åt lilleman så det finns färdigt för idag.
Vi ska nämligen ut på en liten promenad idag upp på samhället och kolla på en klädutförsäljning så då äre bra om käket är redo!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Shiri

Underbart att ni kunnat vara hemma, grattis

Svar: Tack!
Charlotte Svensson

2012-10-27 @ 21:31:59
URL: http://shirienya.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu