23 september 2012

ihelgen har vi haft besök av min mamma, pappa å syster. Vi har firat Lars som fyller år imorrn men eftersom han åker på jobbet så firade vi lite tidigare!
Emil älskar verkligen då vi får besök! Roligt med fler ansikten att busa med. så på kvällen va han helt slut och somnade direkt då vi la honom i sängen.. 
Idag har vi varit och fika hos Emma och Emil fick följa med också. Det måste vara någonting med att åka bil alltså för Emil va helt såld på det. Han tittade ut och runt omkring i bilen och va jätte nöjd. 
Nog för att han alltid är väldigt nöjd men att åka bil är någonting speciellt!
Väl hos Emma fick vi super god kladdkaka och kaffe, Emil kollade in hennes lägenhet på golvet och tyckte allting va jätte spännande!
Tack för fikat och sällskapet! Det behövdes!
Imorgon är det en stor dag, första assistenterna kommer på inskolning.. fattar ni, nu börjar allt jobb för att åka hem.
Det verkar som att efter 7 månader så börjar vi se ljuset om att få åka hem.
Helt sjukt.. 
Jag längtar så tills vi får sätta Emil i bilen och påbörja resan hemåt.. det ska bli så förbannat skönt!
Jag hoppas även att vi ska ha gjort bra val av assistenter. Vi känner oss säkra och så men man vet ju aldrig hur personerna som ska jobba hos oss känner..
Emil kommer nog charma dom så det är nog lungt! Så från och med nu är dagarna fullbokade, 2 assistenter är med oss 1 vecka ( ungefär ) och sedan kommer det 2 nya. 
Det jobbiga blir väl att börja tänka på vad man egentligen gör hos Emil.. jag gör så himla mycket som sker på rutin och nu ska jag förklara allt som jag gör så att assistenterna ska lära sig. 
Kommer bli en spännande utmaning för mig känner jag.. det är ju inte alltid så enkelt att berätta vad man gör...
men det kommer att bli bra, det tror jag!

Dagens vikt för Emil va 5604gram! Killen börjar bli stor nu! Tänkte jag skulle lägga ut en bild så ni får se hur mycket Emil växt!
 
Några dagar gammal. nu väger jag ca 1640 gram och är 40 cm lång
Här väger jag över 5,5 kg och är 60 cm lång!
 
Nu måste jag sova så jag orkar upp imorgon men jag bjuder på en bild som bara är några dagar gammal!

Kommentarer
Postat av: Alexandra och Adrian.

Vill bara önska er lycka till med assistenterna och hoppas att allt går bra! Emil är otroligt söt som vanligt!!
Kram från en annan prematur mamma!

2012-09-24 @ 14:00:17
Postat av: malin k

Herregud... vad ska jag skriva... mina tårar rinner o rinner. Åka hem... ÅKA HEM!!! Med världens sötaste goaste lille Emil!!
Heeeelt otroligt att ni har kommit så långt. Minns dagen då jag fick lämna sjukhuset e fyra mån o åka hem m sander. Helt magiskt. Så mkt oro men ändå sååå underbart. Är säker på att ni kommer klara er jättebra hemma. Dagen vi åkte hem la jag ut "Just idag är jag stark" m kenta. Lyssna på den. Blev mitt sätt att hämta kraft.
Ni är otroliga. Alla tre som kämpat så bra var o en på sitt sätt. Önskar er all lycka o hoppas på att få följa er även i framtiden.
Kram malin

2012-09-24 @ 21:22:12
Postat av: Emma

Det var så trevligt med besök :-) Ni är välkomna igen :-) Jag ska ju stanna 6-7 okt så jag får väl baka en till kladdkaka.

2012-09-25 @ 11:22:10
Postat av: Anonym

Läser bloggen din lite nu och då för att se hur det går för er. Det måste vara fruktansvärt skönt att snart få komma hem efter alla dessa dagar på sjukhuset fylld av oro och ovisshet över vad som komma skall. Är grymt imponerad av eran styra och önskar er alla lycka! :) kram

2012-10-02 @ 00:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu