1 juni 2015

Samtidigt som mycket har hänt sedan jag skrev sist så har ändå ingenting hänt.. 
Emil har blivit bättre i sina lungor och vi har kunnat använda både talventil och en vanlig tracknäsa som dom kallar det för. Tracknäsa är en plugg som man sätter på tracken som innehåller ett filter. Det är lätt att andas genom den.
Talventilen kan man andas genom men det går inte att andas ut genom den. det innebär att luften får lov att passera den "riktiga" vägen.
Vi har alltså varit utan respirator ett bra tag under dagtid vilket har varit underbart. äntligen får man känna sig som en "vanlig" förälder.
 
Förra veckan, slutet på maj så fick vi åka till Umeå för en planerad inläggning. Denna gång på barn 3.
Redan på måndan så bytte man ut talventilen till en röd kork. nu ska Emil alltså andas helt som "vanligt" dagtid som nattetid.
tror inte ens jag kan sätta ord på hur underbart det är, det är så svårt att förstå för min del att det faktiskt är så här föräldrar har det..
inga maskiner, inga syrgastuber, inga extra väskor med extra tillbehör till en respirator.
jag har ju levt så här i 3 år.. jag kan ingen annan vardag så nu känns det helt plötsligt som att jag har massor av tid över?
Inser allt mer hur mycket av min tid som har gått till apparat vård.
 
Mer då, jo Emil ska börja dagis! woow vilken milstolpe för oss. Ska bli så kul att se hur mycket han kommer utvecklas av att få börja dagis!
Det känns ändå som att det har varit ett klokt beslut att låta dagis vänta tills nu..
Emil är stabilare och har mer kraft mot infektioner än vad han har haft förut, men dagis kommer nog också bli en käftsmäll.. 
där finns alla bacillerna, i määngder.
Men vi måste utsätta honom för mer baciller så han skapar ett immunsystem, sedan tror jag att det kommer att skapa måånga NUS resor..
Men jag tar dom, jag vet att det kommer något gott ur det.
 
Annars rullar vår vardag på som vanlig. Assistenter dygnet runt och massa bus!
har egentligen inte så mycket nytt att berätta just nu så jag avslutar detta inläggoch skriver igen då det händer något nytt i vår vardag!
Men självklart lite bilder!
 
 
Stora killen som lagar middag åt mormor & morfar!
 
 
Åka brandbil med Pontus är coolt!
 
 
Mammas & pappas älskling!
 
 
Köra lastbil som moffa!
 
 
Bus i leklandet!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu