8 december 2008

Det är faktiskt av ren glädje som jag skriver det här inlägget! Ja kommer nog aldrig älska en sjukhuskö så mycket som gör jag idag! Var alltså på nus idag, hade tid hos läkarn klockan 15.00 så jag var där ca 14.50. Satte mig i väntrummet där jag fick sitta tills klockan var 10 över tre..vilket inte brukar vara ovanligt för jag har aldrig fått komma in i tid då jag varit där.. Det heltjag men hittade en tidning så det löste problemet med att jag var less eftersom jag hittade något riktigt läsbart! men den friden tog snabbt slut.. klockan 17.05 fick jag komma in till läkarn, då var hon 2 timmar sen?! helt sjukt va less jag var då! sedan komme jag in i rummet där en speciallist från stockholm kollade på axel, hur långt jag kan röra den utan att den åker ur led osv... inte direkt de skönaste, man får bitta sig i läppen och härda ut.. Sedan sa dem att det blir operation, men som tur är slipper jag göra något åt skelettet som de trodde jag var tvungen att göra först, visst jag hade en skada men han trodde inte att den var värt att göra någonting åt den eftersom den var så liten.. Men de tackar jag bara för kan jag säga.. Men iaf, de ska då öppna axeln på baksidan, skära av och dra åt lederna sen.. Efter operationen blir det en sorts ställning? ( trodde faktiskt mitela men de visade sig att de får man oftast då man opererat axlar som åker ur led frammåt och inte bakåt som min gör.. ) i 1 månad, kul? nä inte direkt.. kommer att behöva ha den dygnet runt och axeln kommer vara helt stel.. så sen kunde man räkna med minst 5 månader innan axeln var helt återställd igen, tur jag inte ska opereras förän te våren för då gör det ju ändå inte så mycket.. sommaren lär nog gå sakta iaf med eller utan opererad axel.. min vinter är alltså RÄDDAD!!!! :D
Känns hur bra som hälst kan jag lova!!

Sedan har jag fått veta att jag kommer jobba julafton och sedan fram till nyår + nån dag till.. Känns så jävla skönt :) Kommer jobba till 21 på julafton, vilket innebär att jag sist som lämnar avdelningen.. Rätt skönt ändå att jobba kväll ändå :) Så då kommer det ju in lite extra slantar i januari! Kan behövas vill jag lova, allt lär gå till skotertanken.. hihi ;P
Annars så beställde jag en ny säng igår, svart med hög huvudram skare bli! Kommer hem te åsele nästa tisdag :) blir riktigt bra de! Inte alla gånger man får sova i en ny säng på jullovet ;p Åh gu va jag längtar tills den kommer så jag får ställa in den i rummet.. ska möblera om lite på samma gång då.. Eftersom den nya sängen är 140 * 200 så blir de snyggare om jag ställer den mot kortsidan i mitt sovrum, sovrummet lär kännas lite större då så det blir bra, då är det bara ett ordentligt nattygsbord som ska inhandlas :)

Nä, nu har klockan blivit mycket och jag måste sova! Ska ju fasiken upp tidigt för att hinna med bussen åt vilhelmina :/
Så nu äre bara sängen som väntar! 



Over and out....!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu