11 oktober 2008

igår morse for min axel ur led å jag trodde att jag fått tillbaka den men de hade tydligen inte, ringde sjukan i åsele där jag fick svaret: ta en alvedon..
tog 12 bussen hem, for på sjukan igen efter ja komme med bussen, å då vart de akut till lycksele..

komme te lycksele där jag fick röntga och sedan fick jag träffa tomas som vart min sköterska..
Min läkare markus skulle försöka dra axeln rätt så jag fick ketogan och muskelavslappnande men så fort de började räta ut armen så vare kört! världens smärta kom å jag låg nu bara óch skaka.. fick 20 ml ketogan å muskelavslappnande till men de hjälpte inte någonting just, ja bara skakade.. jag fick ligga å de fortsatte ge mig smärtstillande å muskelavslappnande.. då vart de bestämmt, ja skulle sövas!

så 21,45 kom narkosläkarten med 3 stycken andra som sövde mig å drog axeln rätt.. Då hade min axel varit ur led sen klockan 06,30 på fredagsmorgonen..
00,30 fick jag lämna akuten efter att jag vaknat efter narkosen och att ja kunde gå ordentligt, var svag i hela kroppen av all muskelavslappning jag fick.. min läkare sa även att ja hade fått så mycket mediciner att jag kommer att känna av de även idag å de gör jag, orkar ingenting..

så nu blir de mittela i 1 vecka..

Tack vännen att du följde mig å stannade hos mig hela tiden, de betyder verkligen mycket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu