25 november 2009

idag är det onsdag och jag har hel dag på skolan..
känns ganska drygt om jag ska vara ärlig men det är inte så mycket å göra åt..!
Ska ta hem Sven-Y's dämpare idag också, så han få montera dem!
Lycko-osten som får tillbaka sina dämpare, jag lär ju inte få tillbaka mina förän nästa vecka och då kommer jag att bli fattig som tusan..!
Men det är det värt eftersom att dämparna var ju lite slitna då dem hade legat så länge innan jag köpte dem..
Fick något anfall igår också, min mekaniker började prata om att vi skulle fixa variatorn och sedan he på orginal dämparna på skotern igår kväll.. hade sagt till mig själv att jag skulle låta skotern va tills jag fått tillbaka dämparna MEN jag kunde inte låta bli så vi for över på garaget och började skruva lös variatorn. gick ju bra å få lös den MEN när vi skulle öppna variatorn gick det mindre bra..
Skruvarna var ju runddragna så det gick ju inte..
Har ju aldrig vare upp med variatorn så jag fattar inte riktigt hur de skulle ha blive runddragna..
Så idag ska Marica skjutsa ner mig på lynx här i vilhelmina så jag får kolla med dem vilken sorts skruv det ska vara till variatorn så man kan byta..
Då vi insåg att det inte skulle gå å fixa variatorn så började vi göra ett lyktskydd, vart kanon snyggt + att jag slipper riskera att lyktglaset går sönder om det skulle vara sten på banan :)
Sedan lackade mekgubben om min pallbock också, så nu är den röd och fin!
Ikväll ska det bara målas dit mina startsiffror på baksidan sen är den som ny :)
Tur man har mekaniker som kan annars vettifan hur det skulle gå :P


Annars så börjar jag bli nervös redan och det är 2 veckor kvar tills första tävling..
eller ja, på freda äre ju bara 1 vecka så tiden kommer verkligen att rusa iväg..
Men om jag är nervös redan nu så hur tusan ska jag vara då när vi åker på fredan..?
Kommer vara som ett nervvrak!
Nä dax å gå på engelskan nu!


Over and out..!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu