25 maj 2010

Idag har det varit en låååååång skoldag..
Vi va på studiebesök först i lycksele på röntgen och eftersom jag sprungit där några gånger så kändes det att det var inte mycket som var nytt för min del..
Hann ju vara med på alla dessa undersökningar medan jag var på praktik så men det var iaf roligt att se..
sedan skulle vi kika på helikoptern men den lyfte precis från lycksele då vi va där så resan fortsatte mot Skellefte där vi skulle besöka SOS larmstation. Var mycket intressant att vara på sos för det var verkligen ett yrke som man inte riktigt tänkt på..
Skulle vilja testa det faktiskt men jag tro att man skulle ha ganska roligt att göra intagningsprove för de lät lite knepigt men memorie samt massa uppgifter man skulle göra medans man hörde på nå band för att kolla stresstålighet och förmågan att göra många saker samtidigt..
Men det lät verkligen intressant!
Sedan fick vi gå in och kolla på dem som svara i telefon på sos och det var också riktigt fränt!
Man såg hela västerbottens ambulanser, helikoptern och brandbilar på en skärm och en massa annat..
Vi va där ungefär 1 timme och sedan fick vi göra ett bibloteksbesök som lotta och solveig sa, detta innebar alltså stan 1 timme..
Kl 16 så åkte vi från skellefte för att försöka kunna hinna med helikoptern denna gång och det gjorde vi..
Fast vart jag vid yrket som ambulanshelikopter förare. skulle verkligen vilja jobba inom det fast det är ju inte så konstigt då jag hela tiden vare inne på akutsjukvård!
Men jag tro faktiskt att det kan vara svårt att komma in på det yrket men man vet ju aldrig.
Fick veta en massa intressanta saker om helikoptern och sedan fick vi kolla in hela helikoptern och man fattar verkligen inte hur mycket utrustning som finns i den..
Helt sjukt alltså, precis som en IVA avdelning fast den är i luften.. coolt!
Sedan bar det av hemåt och kl 20.40 va vi hemma i Åsele igen, skönt vill jag lova! men det var en värd dag helt klart!

Imorrn tänker jag vara ledig för jag ska nämligen jobba natt imorrn och det känns faktiskt ruskigt bra!
Tror verkligen jag kommer trivas med nattjobben för jag är ju som piggast under natten så..
Så jag ska göra bort lite ärenden på förmiddan och sedan ska jag sova för att orka jobba tills kl 7 på torsda morgon!
Sedan klockan 10 ska jag vara hos Lovisa för att fixa håret tills studenten, är kanon glad att hon kan hjälpa mig så jag få nån ordning på det..!
fatta att det bara är 1,5 vecka kvar av min skolgång.. man ha liksom svårt att förstå de..

Nä nu blir de sängen för jag är sjukt trött!

Over and out...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu