23 november 2010

tisdag och jag sitter i Åsele igen.. åkte till övik över dagen igår och gjorde bort seminariumet för artikelgranskning och nu är det bara att plugga till tentan på fredag!
Hoppas den går lika bra som den första gjorde eftersom jag nu fått tillbaka att jag vart godkänd på den!
Känns kanon skönt faktiskt och nu väntar jag bara svar på mina inskickade uppgifter så jag får veta om ja klarat g i hela kursen.. få jag de innebär de att jag fått mina första 15 högskolepoäng.. alltså bara 165 högskolepoäng kvar tills jag ä färdig sjuksköterska..
Ja just ja, sedan va jag och fyllde i tatueringarna i måndags också.. va riktigt roligt.. satt och hade många skratt med pulver och sedan helt plötsligt säger pulver: Du tävlingskörde va? jo de gör ja.. pulver: Vettu, de skulle vara jävligt roligt å hyra dig en gång i vinter.. jag har en i familjen som ä riktig stockholmare som vill åka skoter men vill inte åka med mig för han tycker de känns osäkert.. han ville åka med någon tjej för de skulle va lugnare å säkrare.. fatta å få han då att åka med dig! HAHA sätta han riktigt på pottkanten!
Sedan kom det in en kille som svor lite grann över att han va tvungen å va hemma medans frugan var ute å roa sig på stan.. fruntimmer skulle va vi spisen helt enkelt å pulver kunde helt enkelt inte låta bli så han frågade snällt om denna kille ville slå vad om vem som skulle köra snabbast runt en crossbana, jag eller den där killen..
Killen hakade på och både zid å pulver satsade pengar på att jag skulle vinna.. efter en stund såg killen tveksam ut å fråga: vänta nu, va satsa ni pengar på hon för? zid: skotercross körare.. då drog sig killen ur, tråkigt för de hade vare kul! haha

Någon dag denna vecka kommer Tobias, som jag saknat honom.. tycker dock han ä lite elak då han vägrar säga vilken dag han kommer :O
Men jag märker väl då de ringer på dörren och då hoppas jag verkligen att jag är hemma för annars kan det bli lite roligt, då påminner de om första gången som han komme till mig... haha!
de glömmer jag aldrig även fast de va ruskigt pinsamt men aja, jag överlevde ju iaf!
Igår så va jag me lillebror å såg film å prata.. Känns så skönt att ha någon som man vet alltid finns där då man behöver prata! Vi pratade faktiskt en hel del och som de ser ut nu så tar vi kanske en roadtrip åt helgen..
Så då kan jag visa tobias lite runt.. haha inte för att jag vet vars vi ska fara å kik å titt men de märks väl..
Få man åka bil, ha trevigt med sällskapet osv.. kan ju funka bra de å sedan på kvälln ta man en riktig myskväll :)
Bli perfekt!

Sedan så är jag nu anmäld till de 2 första crosstävlingarna också, Storuman den 26/12 å Östersund 8-9/1
Känns kanon kul att säsongen närmar sig och jag håller på för fullt och planerar saker och ting!
Jag har motivationen uppe och jag kan inte göra annat än att längta just nu! Har redan funderat med Sven-y om man ska ta och ha en träningshelg framöver och kanske åka till någon annan bana än Åseles.. för att få träna på olika typer av banor och verkligen satsa stenhårt på träningen helt enkelt!
Det kändes efter träningen på algovik i söndags att skotersuget är större än satan själv iår och det kändes hur roligt som helst att få ställa sig på skotern och köra..
Träningsvärk fick jag också, men det är bara jävligt skönt! Men att köra med orginaldämparna.. njaa de va ingen höjdare men jag offrar mig för det är iaf värt med tanke på att man får köra.. fast man vågade inte riktigt gasa allt för mkt överallt.. dels för att dämparna skjuter hästsparkar som bara fan men också för att det inte riktigt är så mycket snö som det skulle behöva vara så det blir lätt så att gruse kom fram och det är ju ingen höjdare..
Men jag körde några varv tillsammans med Sven-y och ja, flytet kändes bra även fast man tog de ganska lugnt..

Nä nu har jag suttit här tillräckligt länge tykk ja..

Over and out....!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu