16 september 2010

torsdag och idag beger jag mig till Åsele för att sedan imorrn åka till Östersund för att hälsa på Tobias :)
Denna vecka ha gått grymt sakta vill jag lova, alla andra veckor ha gått så fort men nu har det bara gått sjukligt sakta vill jag lova!
Så klockan 2 beger jag mig med bussen till solberg åsså hämtar fredrik mig där, tur jag har en sån snäll "lillebror" :)
Är så tacksam för att han ställer upp för mig hela tiden! jag vet att jag alltid kan vända mig till han om det är någonting och det känns väldigt tryggt måste jag säga!
Iallafall så tar det 3 timmar att åka mellan övik och solberg.. sinnes sjukt tycker jag men jag antar att det kommer att vara många stop på vägen..
Är väldigt glad att jag har mitt mobila internet och datorn för då kan jag fördriva lite tid med att sitta vid datorn :)
Annars idag så har jag varit på en föreläsning om kommunikation och det var faktiskt ganska så intressant bitvis..
vissa saker har man ju så klart hört förut och vissa saker känns mer som självklara men jag antar att det inte är det för alla..
bara det här hur du pratar med en vårdtagare som sitter i rullstol, ja eftersom jag är ganska nyutbildad undersköterska så har jag redan hört det och använt mig av den kunskapen praktiskt då jag jobbat 3 år inom detta..
men alla har ju int gjort de men ni förstår va jag menar..? lite jobbigt ibland att bara höra på saker som man egentligen gått igenom alldeles nyss..
antar att det bara är att vänja sig!
Nu efter lunch så ska vi ta kort inför vårt id kort som vi ska ha under de 3 åren som studenter.. Det ska användas under vår praktik för att det ska synas att vi går utbildningen..
jag tycker bara att det är bra att man får ett id med kort eftersom det ger ju en bättre bild för vårdtagarna vem jag är, att det faktiskt är jag som ska vara med och vårda och har den behörigheten..
Ligga på en vårdavdelning och sedan kommer det in en person med en skylt som det står "elev" på, ja men hur vet jag vem det är? va äre för elev? ja ni kanske förstår mitt tankemönster?
gösse, nu börjar jag komma in i vårdtänket hör jag.. haha!

Nä nu ska jag packa det sista och stänga av datorn!
Som sagt, åker till Tobias i helgen så ni får höra mer av mig på måndag :)


Over and out....!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu