7 februari 2011

nu var det måndag igen och jag kan inte direkt påstå att det känns bra..
Har seminarium idag klockan 14 och sedan har jag seminarium på fredag också mellan 14-16..
verkligen inte bra alls för det är tävling i Lima i helgen och jag skulle ha åkt på fredag morron å nu går ju de liite dåligt eftersom jag inte kan missa detta seminarium.
men jag hoppas de ska lösas på ett bra sätt iaf!

Iaf så ha vi vare i Sveja i helgen, jag, Janne, lillebror, Sanna, Hugo & Felicia. hade riktigt trevligt.
På fredagen hann vi bara lasta av och bära in alla grejer i stugan så for vi te Gafsele för att hälsa på Åhman och dem i deras stuga.. Vi satt och surra och grilla lite innan vi drog te hökuddn igen.
Somnade ganska sent för vi satt och surra riktigt länge och sedan var de att stiga upp på lördan och göra sig iordning för en tur med skotern.
Denna gång följde pappa med som komme te Sveja på fredag kväll.
Vi beslöt oss för att fara upp till masten en sväng och innan slutet så va vi 9 skotrar som for iväg.
Jag, Tobias, Janne, Hugo, lillebror, Kricken, Olivia ( åkte med Sanna innan slutet :P ) pappa & Bertan.
Vi skulle ta televerks vägen upp och den ha ja inte kört på måååååånga år, antagligen ha ja aldrig kört den utan ja ha nog åkt med pappa.
Men vi tog oss upp men jag kan lova att de vart lite fastkörningar.
bästa va ju att Hugo satte fast sig på slätta å Felicia fick hjälpa han lös! Man fick verkligen se att de ä Felicia som ha mest stake i de förhållandet :P
Men vi tog oss upp och där grilla vi innan vi begav oss neröver..
jajust ja.. en skoter fick vi lämna efter halva vägen upp..
Den stanna först på ett hygge och vägrade gå igång, de andra for upp och vi skulle vänta tills den kallna för att se om den gick igång men de kunde vi ju glömma..
Vi kollade tändhattn å då satt en bit av tändstiftet kvar där.. Påhitti som man ä så lånade ja en hårnål av Olivia som jag lyckades peta ut tändstifts biten ur tändhattn så då bytte vi den och sedan starta skotern..
Ni ska bara veta hur stolt ja kände mig ;p haha!
När vi hunne upp de andra så stannade skotern igen och gick absolut inte igång.. Denna gång ides ja inte ens försöka utan överlät skruvadet och lillebror men det verkade som att de inte fanns någon komp alls så vi trugade ihop oss på skotrarna och fortsatte uppåt..
Skotern gick inte igång senare under dagen heller, risken ä att den hade skure så ja.. va ju synd för den skoterägarn MEN polaris.. de säger väl allt? ;p haha

Vart en skotertur på lörda kväll också så kl 03.00 va vi hemma igen å då somna vi som stockar!
Sönda så vaknade vi och tittade ut och insåg att: vi har ingen bråska hem!
Boak, Lars å Hugo komme också förbi en sväng då de kört från åsele.
De va verkligen kanon väder ute för skoterkörning så vi åkte ännu en gång upp mot masten för att ta en annan väg upp och de vart också lite kämpigt..
ja å Sanna körde fast ordentligt å vi kämpade riktigt bra för att komma loss.. synd bara att vi kom en meter ungefär sen vart de stop..
behövdes 3 karlar för att vi skulle ta oss lös så då förstår ni hur bra vi kämpade!
Men vi tog oss upp och killarna fick fara och leka lite i snön också genom att försöka ta sig upp för en backe.
Det va ruskigt bra med snö. upp te midjan :)
Jag stod bara och titta på då jag inte hade speciellt mkt bränsle, 20 liter ä för lite såna gånger.. ja lovar!
Ha en massa bilder som jag tagit men har inte lagt upp dem på datorn än men så fort jag lagt in dem så kommer ni hitta dem på http://teamsvenssonracing.blogg.se


Nu blire midda och sedan lite anatomi plugg!







Over and out....!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu