8 mars 2011

ja, nu vare ett bra tag sedan jag skrev igen! Men de ha helt enkelt inte funnits någon tid så jag tar det nu istället..!
Vad ha hänt då? ja egentligen inte speciellt mycket som inte tillhör min vardag men jag drar väl allt lite kort iaf..
Åkte upp till Kiruna på freda morron och var grymt taggad! När vi komme fram te banan så gick jag runt banan och kollade in läget och den kändes verkligen hård. så jag trodde att den skulle hålla sig rätt så bra men ack va ja misstog mig.
Första heatet som vi körde gick inte förän kl 12 så jag hade gott om tid och kolla på de första heaten och kolla in deras körning osv innan jag tog på mig skydden, taggade upp och for ut på lineup.
Starten kändes si så där, men ja va inte sist ut och det kändes som att jag hade ruskigt bra flyt de första varvet och hade 3-4 personer bakom mig, banan va verkligen kanon kul och jag gillade varje millimeter MEN på andra varvet så kommer jag i kurvan innan mål och ser ett kanon läge för att hinna förbi personen bredvid mig så jag satsar ordentligt och hamna på ett väldigt ojämt område men gav mig inte förän jag känner en brännande smärta och hugg i vänster axel och jag tappar styret.. axeln ur led!
Framåt också för den delen och som de flesta redan kanske vet så hoppar min axel vanligtvis bakåt så jag var ruskigt paff faktiskt..
funktionärer kommer springade och kläcker kommentaren: Vi går åt sidan! Jag skriker tillbaka: Nej för fan, dra armen rätt ner för axeln har hoppat ur led! En funktionär tar tag och drar till och jag känner ännu en brännande smärta och hör ett "klånk". Tack skriker jag och drar igång skotern för att fortsätta köra mitt heat annars få man ju inga poäng?!
Men jag va långt efter och vart varvad just efter att ja fått igång skotern men ja körde färdigt och for sedan in i depån för att dra på ett nytt lager silvertejp för att hålla axeln på plats.
Andra heatet va ja inte alls lika bra med i starten och komme ut bland de sista men lyckades köra upp mig till en näst sista plats.
Grymt besviken är jag men jag känner att ja fått mer koll på hur maskinen fungerar nu och ja, jag tror inte de kan bli annat än framsteg nu!
På freda blire lycksele som står på schemat för att köra kvällstävlingen där! Kommer nog bli kul och jag hoppas axeln håller denna gång!

Annars så tillbringar jag hela veckan i övik eller ja åtminstone te torsda kväll då jag åker hem men för första gången på länge så gör det inget att jag är här hela veckan eftersom Lars bor hos mig ;)
Tro ja måste vara världens lyckligaste just nu då ja ha en sån underbar pojk! Lyckligare än ja vare på länge!
Så de bli iaf Lars och jag som åker till Lycksele på freda, lillebror ha inte bestämt sig om han ska med eller inte så de återstår väl att se :)
Nä tyvärr så kan jag inte skriva så mkt mer just nu för ja måste verkligen återgå till mitt pluggande av klinisk kemi eftersom ja ha seminarium på detta imorrn å ja lovar.. detta va absolut ingen barnlek..




Over and out....!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu