16 februari 2012

Usch så värdelöst jag sovit inatt, jag har legat på hel spänn hela natten..
det började med att jag gick och la mig då det small från garaget, tänkte att de är nog veden som pappa hjälpte mig att bära in som börjar bli varm eller nått..
men va tvungen efter en stund att kliva upp för att gå på toa och då ser jag att det står en bil på vår infart uppe vid vägen.. Fick tvär panik eftersom vi haft på hälsningar förut av en bil som stått vid infarten och det var då jag vaknade av att larmet gick på bmw:n och 2 stycken sprang mot bilen som stod på infarten.. bilen hade då ingen reg plåt bak..
Iaf så gick ja in i tv rummet och tände lampan i taket, då backade bilen ut från infarten och for :/ usch varför är Lars aldrig hemma då de bli nå sånt här läskigt?!
Slog igång tvn och lät den gå hela natten bara för att det skulle se ut som någon var vaken iaf om det skulle vara så att det var en bil som var ute och spanar..
Kan ju som sagt vara någon som bara stannat till också men som sagt, jag litar inte riktigt på att det skulle vara de då vi haft på hälsning förut..
Bara att hålla alla dörrar låsta å alla grejer inlåsta nu framöver igen!
Men iaf så blir det inte mycket till sovmorron idag då jag ska med bussen till Umeå kl 11.  Kontroll för pyret igen efter att dom tappat hans bröstkorg på vätska!
Jag hoppas verkligen att det inte har kommit mer vätska utan att han kanske orkar ta hand om vätskan själv och ta bort den ( om det skulle fortsätta att komma vätska! )
Förhoppningsvis har lugnorna också väcklat ut sig då dem hade blivit ihop tryckta av all vätska då vi var i stockholm...
Det som känns mest spännande idag är att vi ev får svar på provet karolinska tog på vätskan.. jag hoppas den ger " goda " resultat så man kanske känner sig lite lugnare.. så ni få hålla tummarna allt vad ni kan idag att svaret kommit till umeå!
Kanske ska man ta å leta fram nå mys-kläder idag, har sneglat på onepiece:n men kan bli krångligt då man ska göra ultraljud..!
vill ha någonting bekvämt då jag ska åka buss, pyret är inte så förtjust över att någonting sitter åt på magen.. antagligen så blir det inte lika lätt att röra sig..
Stackars Lars, är aldrig " finare " klädd längre men han få stå ut helt enkelt ;)
Nä nu ska jag ta och göra mig iordning, tove kommer och hämtar mig innan 11 så jag ska ha fikat och gjort mig klar innan dess!
Ha en bra dag!
Over and out....!


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej!

Hittade hit via Denise o lisa:-) Läste att er son är lungsjuk o gick tillbaka lite för att försöka se vad som hänt men hänger inte riktigt med. Jag har en liten kille som är ett år (10 mån korr) där vattnet gick v 21+1. Han föddes v 30+5 mkt svårt lungsjuk o ingen trodde att han skulle klara sig. 100% syrgas men han syresatte sig bara 28% den första timman. Blev lite bättre när de ändrat inställningar i resp osv o så flyttades han t gbg för att få kväve o på några dagar vände det o blev mer stabilt. Han hade cpap t han var 37 v ca o blev utskriven m syrgas då han var fullgången. Som tur var kunde vi stänga av syrgasen redan e första natten hemma:-)

Han är idag som en helt vanlig bebis men är fortsatt lugnsjuk. har inhalationer dagligen o ligger på sjukhus vid förkylningar. Men det är bra! Ändå! Det är så jäkla tufft när man är mitt upp i det ni är nu men en dag kommer vardagen åter o då kommer ni njuta av den mer än ni nånsin kunnat göra tidigare. Inget ont utan att det för ngt gott med sig o den här resan har lärt mig så otroligt mycket om livet o fått mig att bli än mer rädd om allt fint jag har i livet. Är mitt fjärde barn som jag skriver om o jag är så tacksam över mina fina barn!

Har en blogg från neotiden där det står lite av varje som du kan få tillgång till om du vill.

Skulle bli så himla glad om jag kunde hjälpa dig med något. Erfarenheten har jag ju tyvärr o den där rädslan att han ska dö lurar bakom hörnet än idag trots att han inte är sådär sjuk längre.

Skriv gärna några rader till mig om du orkar, vill o hinner!

[email protected]



Önskar er LYCKA TILL!!!

2012-04-27 @ 09:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu