6 februari 2012

Har fått ett frågeformulär som en ville jag skulle svara på så nu har jag gjort det :)
Har inte så mycket att berätta om idag heller faktiskt, vart och hälsat på faster och drucke kaffe annars ha ja bara vare hemma och vilat.
Har insett att ska jag inte ha svin ont i alla leder imorrn efter bilåkning fram och tillbaka till Umeå så måste jag ha en dag då jag bara tar det lugnt! Men det är nog lika bra att jag vänjer mig för dom ha ju trätte på mig att jag inte tar det mer lugnt nu när jag är gravid med tanke på mina redan slitna och dåliga leder och sedan för pyrets skull så lika bra att man börjar lyssna :) Gud mor Marica ha så lätt för att trätt lite extra annars ;) haha!
Har haft full fart på pyret idag, han ha sparkat så jag är alldeles öm i magmusklerna! Fast jag får väl skylla mig själv då jag hittat ännu en sak som han tycker är störande ( åtminstone va vi tror, han kanske tycker det är riktigt roligt också? ) Om man badar och skvätter med vatten just vid magen, då börjar han sparka som bara den och slutar man då så slutar han, börjar man igen så börja han sparka igen.. haha! Ungefär som gravidsmycket som skulle vara så lugnande för fostren i magen och sedan när dom är födda.. Det är alltså en boll som låter då man skakar den och så fort jag har på mig den och den börjar låta så börjar pyret sparka efter den.. så ibland när jag sitter still och bollen ligger på magen så hör man hur den börjar låta och då börjar han sparka på den så den hoppar runt på magen. Han slutar inte heller förän man plockat bort bollen :) Vart en del ändå som jag kunde berätta men nu får ni ta och läsa frågorna för jag ska lägga mig i soffan och titta på film!



När fick du reda på att du var gravid? 4 september 2011, då jag först tog 1 test hemma och sedan satte jag å Lars oss i bilen å åkte till vilhelmina för att köpa fler tester som vi tog hos Marica på kvällen :)

När är bebis beräknad? 12 maj 2012

Var bebis planerad? Nej, åt fortfarande p-piller och hade inte slarvat med dem heller så det vart utan att vi ens tänkt på det.

Hur reagerade du och din partner? Chockade vart vi båda två men tror Lars förstod de snabbare än jag för jag hävdade bara att det var något fel på testen så vi tog några stycken :p

Var ni säkra på att ni skulle behålla? Självklart, vi va överrens om att trots att jag ätit p-piller och pyret väljer att komma till oss så är det meningen helt enkelt!

Hur gammal var du när du fick reda på det? Jag var 20

Hur reagerade era familjer? Chockade som vi antar jag men sedan vart dem väldigt glada!
Har du fått må bra hitills? Verkligen inte, har mått sjukligt dåligt under flera månader, inte förän nu på sista tiden som jag fått må bra och orkat med vardagen. Ibland händer det dock att det kommer dagar som jag mår riktigt dåligt på och då spyr jag precis som förut..

Hur mycket av graviditeten kommer du dela med dig av här på bloggen? De jag känner för. Vad som händer runt omkring oss i graviditeten som jag tycker är intressant eller roligt att dela med sig av.. Vissa saker skriver jag ut bara för att slippa att folk ska "föra vidare" information dem hört från oss och någonstans på vägen blir det något helt annat.. Därför väljer jag att skriva det här så folk kan läsa sanningen och vid ev frågor, fråga mig istället för att lyssna eller fråga runt bland andra.

Vad hoppas ni på, en flicka eller en pojke? Vi hoppades på en varelse me 2 ben å 2 armar..! Men nu vet vi att vi med största sannorlikhet väntar en gosse!

Har ni köpt något till bebis än? Barnvagn, kläder och lite små plock :)

Har ni pratat om några namn? Jepp och vi har namn till både kille och tjej som vi är överrens om :)

Hur känns det att du ska bli Mamma? Oj, bra fråga egentligen.. jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det...Men det är både spännande, fantastiskt samtidigt som jag måste erkänna att jag är lite nervös.. Blir liksom en STOR omställning i ens liv men jag tror nog att det ska gå bra!



Over and out....!


Kommentarer
Postat av: Sara - Mamma i Juni

Vi ha köpt några få plagg och det är verkligen som du säger helt underbart att få gå runt där bland dom små kläderna!! :) Skulle kunna gå en hel dag bara där jag med ;p



Men huvva! :/ jag hade det nog värst kring vecka 12, då kräktes jag och mådde illa varenda morgon. Men allt är värt det, varenda gång jag har ont någonstans eller så, så brukar jag tänka på lilla pyret och då känns allt genast bättre!:)

2012-02-08 @ 11:28:33
URL: http://frookensara.blogg.se/
Postat av: Sara - Mamma i Juni

Jamen absolut! Man är ju inte mer än en människa :)

2012-02-08 @ 15:04:23
URL: http://frookensara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu