20 maj 2012

Jag och Lars har som sagt varit hemma i helgen, var riktigt skönt och jag kunde verkligen slappna av fast några samtal till barn 4 vart det ju så klart!
Vi grillade, såg film, hade besök, for och hälsade på folk, jag kramades me min och mamma å pappas katt så klart.. de är ett måste då man kommer hem :) å sedan hade vi det bara mysigt! Det behövdes även om jag inte riktigt trodde att de skulle behövas så mycket.
Men första milen från Umeå då vi åkte hemåt va tunga.. ja va riktigt nära på att be Lars åka tillbaka och släppa av mig men jag klarade de! Riktigt stolt över mig själv faktikst!
Emil fick ta bort cpapen i fredags! Sedan dess har han varit utan, inte ens cpap på natten! Vi är så otroligt stolta över vår lilla kille! Han klarar det riktigt bra, bättre än va vi trott att han skulle göra men det återstår och se hur det går när kortisonet är utsatt och han inte får det längre..
Läkarna vet ju som sagt inte om det är kortisonet som gjort att han gjort detta mega kliv eller om han bara bestämde sig för att nu räcker det!
Han äter riktigt bra ur nappflaskan också, minst 30 ml varje gång och resten får han i sonden.. men det är en bra början och oftast behöver han inte så mycket mer syrgas under maten heller = kanon bra!
Han är även såå himla nyfiken just nu, han satt i min famn i 1 timme och bara kollade runt, inte hade han tänkt sova heller.. de finns ju så mycket att titta på!
Ska ta och sova nu så jag tar mig upp imorrn men ja bjuder på lite bilder!

Kommentarer
Postat av: Malin K

VAAAAA???!!! Vilka fantastiska nyheter!!! Stod ute o grävde i landet o tog en paus för att se om du skrivit ngt. O sen stod jag där o bara grät;-) Måtte detta hålla i sig. Hejja Emil!!!!!

2012-05-20 @ 17:26:31
Postat av: Lisa - mamma till Elvin

Sötis i grimma! Åhh vilket framsteg. Hoppas att det håller sig när cortisonet går ur kroppen.



Skönt med lite hemmatid! Det behövs verkligen när man ska vara länge på sjukhuset med sitt sjuka barn - jag vet! :)

2012-05-21 @ 19:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu