4 september 2012

September, nu närmar sig hösten med storm steg och ja.. jag kan inte göra annat än att tycka om det!
Nu när Emil har blivit så stabil så kan jag inte låta bli att tänka på vilken total vändning mitt liv har gjort..
jag skulle ha varit färdig sjuksköterska egentligen om ett år men en axel operation ställde till det. Men jag började plugga igen och skulle ha varit färdig 2014 istället. 
Sen mitt i allt så kom Emil och nu kommer jag inte alls bli färdig sköterska 2014.. mitt drömyrke blir förflyttat för jag kommer inte kunna plugga medan Emil är sjuk. Han kommer att behöva mig dygnet runt även fast vi har assistenter som hjälper till..
Jag blir ledsen samtidigt som jag känner att det gör ingenting, Emil är den viktigaste just nu men ändå. jag vill ju bli sköterska!!
Jag vet att jag har flera år på mig att börja plugga igen men ja, man vill ju samtidigt inte skjuta upp det för långt heller.
Men ja, det är bara att gilla läget. Vi fick behålla Emil och det är som sagt det viktigaste även om det känns tungt att det vart som det vart..
Nu vill jag bara åka hem och få böja leva som en familj men ska jag vara ärlig så är det nog inte så långt kvar tror jag.
Vi behöver fortfarande 1 assistent nattetid så är det någon där ute som känner sig sugen så kommer en annon att komma ut i Åselenytt till veckan!
Nu ha jag fått skriva av mig lite kort iallafall så jag ska springa upp till lilleman igen å göra iordning han för en promenad i vagnen!
 
 

Kommentarer
Postat av: malin k

Ville bara säga att jag tänker på er!

Svar: Tack! Kram
Charlotte Svensson

2012-09-17 @ 07:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu